Alla inlägg den 19 augusti 2020

Av Sofia - 19 augusti 2020 19:33

Jaha, det är inte nog med ångest för vildsvin i skogen och snokar i vattnet. Nu ska jag vara rädd för vargar i trakten häromkring. En varg har synts till vid bl a Hjärtsöla, Almesåkra och Holma. En av mina löparturer går via Holma och Spjärvälling. En av mina kollegor sa att jag nog får lägga med löpningen.... Det känns som ett mindre roligt och troligt alternativ men jag kommer helt klart välja en annan rutt ett bra tag. Samme kollega sa att senast en varg angrep en människa var 1864 (eller nåt) men bara tanken på att jag skulle få se en best i skogen gör mig paralyserad.

Snoken i vattnet är jag väl inte särskilt rädd för men det är en obehaglig känsla. Dessutom var den inte rädd av sig. I söndags kväll kryssade den fint förbi ett gäng badande ungdomar.

En härlig kväll går mot sitt slut. Ett bad i ljummen sjö hann vi med innan åska och regn. Det doftar så härligt ute nu. Friskt och fräscht. Har suttit och övat inför budgetdialogen i morgon som Tekniska ska dra inför kommunledningen. Lite nervöst är det allt men att utmana sig själv sägs vara bra. Jag är förberedd och är säker på siffrorna. Liksom grundbult nr ett även om jag inte direkt älskar just denna uppgift som ingår i mitt jobb.

Go kväll!

Ps. I morgon ska jag springa till jobbet - å jobbet ligger motsatt håll Holma.

Varg i sikte i våra trakter

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards