Direktlänk till inlägg 14 september 2020

Ljung ljung ljung

Av Sofia - 14 september 2020 20:03

Det är vackert när ljungen börjar komma. Det kliade lite i köptarmen i torsdag när jag såg torgknallarna som dukat upp till ljungfest. Å den fina prydnadskålen. Tillsamman med murgröna som förhoppningsvis har klarat sig igenom både pensé- och sommarblomsplantering (läs - snåljåp som inte köper ny varje gång) blir det en oslagbar kombo.

Jag brukar hålla mig till byte av sommar till höst i krukorna runt när David fyller. Det gör han om två dagar så idag fixade jag detta. Handlade på Granngården och de hade riktigt fina exemplar o lite olika sorter att välja på. Prydnadkål gick jag dock bet på. Synd för dem - de fick inte sälja. Det blev rigtigt fint ändå.

De befintliga blommorna, tja det var inte mycket med varken lavendel eller lobelian om jag ska vara riktigt ärlig. Men jag fick ihop en vacker liten minibukett av det som återstod (som iofs är en annan blomma som jag icke vet namnet på).

Måndag och ny vecka. Det ska bli en fin vecka och då kan september vara riktigt ljuvlig. Till kvällen kör vi en fläskpannkaka - vardagsmat och riktgt gott.

Godkväll!!

Det som fanns kvar av sommarblommorna

 
 
Amisa

Amisa

15 september 2020 00:50

Oh så fint!
Min mamma älskar ljung så nu påminde du mig om att jag skulle kunna köpa med mig en sån nästa gång jag får hälsa på henne på äldreboendet. Det skulle göra henne så glad!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sofia

15 september 2020 10:55

Det är så vackert!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards