Alla inlägg den 2 november 2020

Av Sofia - 2 november 2020 18:50

Det är en sak att kuta i fint väder. När temperaturen är lagom och det är extra härligt när solen skiner. Att ta sig ut efter jobbet en sån här eftermiddag eller kväll är en helt annan sak. Men jag gjorde det. Inte så mycket regn men desto värre med den hårda vinden. Å då ska ni veta att det blåser upphöjt till två vid en sjö även om man generellt tycker att Nässjö stad är ett blåshål.

Det var dock 15 grader och det är varmt för att vara november. Det jobbigaste är mörkret. Eftersom jag inte är bekväm med pannlampa får jag väl skylla mig själv. Dock vänjer man sig vid mörkret när man sprungit en stund. Man får passa sig för lite grenar bara, som farit med i vinden, ha, ha. Höll på att ta fälleben på mig två ggr. (Hoppas du inte läser detta mamma.)

Jag blev dock lite besviken när lampan vid ladugården mellan Solhaga och Solbacka inte lyste. Det gjordes den ju föra året. För att få ihop mitt uppsatta mål för rundan sprang jag även ut till infarten Solbacka. På den sträckan finns det två vilktiga gatlampor och då tänker jag mest på Stella som ska traska den vägen till bussen, min löpning är mindre viktig. BÅDA TVÅ slock. Suck!

Jag får omfundera på det här med pannlampor helt enkelt.

Elden är liiite skönare när man sprungit och kvällsduchen likaså. Det viner runt husknutarna och det är mysigt.....inomhus.

Ha en fin kväll!

Sicksack - sicksack : )

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards