Alla inlägg den 5 november 2020

Av Sofia - 5 november 2020 20:48

Dagens citat från Herregud o Co. Hur kan tomheten vars så tung. Mmm, det känns lite så idag. Efter nya rekommendationer SKA vi jobba hemifrån till den 24 november. De som har möjlighet. Å sen blir det säkert längre än så.... Man tar så mycket för givet. Åka till jobbet o träffa sina kollegor, umgås, ha möten, diskutera problem o finna lösningar tillsammans ?på plats?. Skriva ut dokument..

Nu blir det inte så ett tag framöver. Vi ska jobba hemifrån och koppla upp oss på alla möten via Teams, dela dokument och helt enkelt vara digitalare. Det har varit ett riktigt kaos på jobbet idag. Alla är mer eller mindre vana vid dubbla skärmar så de som fanns över i skrubben har gått åt. Jag la beslag på en o lyckades installera den till min bärbara dator efter att äntligen ha fått rätt sladd. Till min hjälp hade jag vår underbara IT-kvinna Ulrika som är guld värd och idag värd lite extra.

Det kan tilläggas att alla är inte vana och lika haja på teams-arbete som vissa andra. Det kommer bli tufft framöver. Det är en sak att ha teamsmöte med ett gäng o diskutera. En helt annan sak att tvingas ha en budget klar med otaliga möten med avdelningschefer och vara beroende av femtioelva exceldokument med uppgifter och olika beräkningar. Men det ska gå det här oxå. Klarade jag förra året ska jag reda ut det här. Det måste ju gå.

Nu är det detta som gäller. Vi ska begränsa smittan. OM jag måste skriva ut några dokument får jag åka till jobbet o göra det, likaså hämta nån pärm som jag behöver. Å det lär ju vara rätt Coronasäkert att kika in på ett folktomt Vipan.... Jag kommer sakna mina jobbarkompisar. Punkt. Tacksam att jag jobbar där jag jobbar, att jag trivs som jag gör.

Gokväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards