Alla inlägg den 8 november 2020

Av Sofia - 8 november 2020 17:41

Fars dag. I 50 år har jag fått ha honom i mitt liv. Bara det är en stor gåva. Det är inte så många förunnat i min ålder att få ha sin kära föräldrar i livet o dessutom så härligt pigga. De cyklar en runda i stort sett varenda dag och pappa håller igång med löv, ved o gårdens övriga sysslor. Mamma är fortfarande en fena i köket och bullar upp. Kokar lingonsylt av alla lingon far plockar. Å så vidare...

I år blev firandet av fars dag lite annorlunda. Jonas och jag delade på oss - han är ju själv pappa och åkte till Landsbro o hälsade på sonen. Man känner sig lite som en brottsling när man smyger upp med bilen på ladugårdsplanen. Hämtar lådorna ved som pappa har förberett i banankartonger. Överlämnade några pappatrisslotter. BTW sprang jag 12 km med god ork i morse så nån Corona lär jag inte ha just nu.

När vi kom hem hade ett blomsterbud varit här med otroligt vackra blommor från Nilssons. De kom från Miccan i Göteborg. Så glad Jonas blev och jag med. Jag får ju oxå njuta av dem.

Nu har jag hela arbetsplatsen hemma och nätet funkar - allt funkar. Nu känns det ok att börja arbetsdagen hemifrån i morgon. Kommer sakna mina kollegor men nu är det detta som gäller.

God kväll!

1976

Mästerfotograf mamma som fotar pappa vid arbete med bl a ved - segergest när veahögen är inne

Inga storvinster med lite

Blommor till pappan i huset - från dottern

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards