Alla inlägg den 15 november 2020

Av Sofia - 15 november 2020 18:48

Det är en märklig rubrik - jag vet - men så har dagen sett ut. En väldigt lång sovmorgon med tillhörande gofrukost inledde denna disiga dag och nu är vi redan i mitten av november. Det går så fort och jag får lite smått panik över jobbet. Har jobbat åtskilliga timmar denna helgen vilket har burit frukt i mitt inre. Rett ut små problem som blir enormt stora på natten men tar man man tag i hornen på tjuren så känns det bättre. Jonas sitter vid elden och kollar jaktfilmer på Youtube. Jag hör både spraket från brasan och brölet från älgarna medan jag jobbar.

Å löparrundan gick strålande. Fick inte gårdagens vackra väder men 9 grader och nada regn - mer kan man inte begära av månaden november. Nu har jag kommit till läget att till och med backarna här i Spexhult känns ok att kuta uppför. En riktigt go känsla.

Å så gårdagens fisksoppa. Den skulle jag gärna tävla med i Mästerkocken. Faktiskt. Minns när barnen var små - de ville så att jag skulle vara med o tävla men jag var alldeles för feg. Dessutom kan jag inte varken stycka gris eller filea en firre. Nä den matlagningskärlek jag har inom mig får stanna här.

Härligt till kvällen - ny säsong av The Crown - serien om Englands drottning Elisabeth. Denna säsong kommer Lady Diana att göra entré - häftigt!

Ha en fin kväll!

Helgjobba!!

Fisksoppa a la mej

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards