Alla inlägg den 17 november 2020

Av Sofia - 17 november 2020 19:16

Dagens utmaning var ett stormöte på Teams. Antalet slog väl kanske inte rekord men att ha utbildning eller genomgång med ca 12 st samtidigt och varje person ska egenhändigt pilla in personalförändringarna i sina uppgifter - det kändes som en utmaning. Dessutom är det inget man pysslar med dagligen utan en gång om året. Å det är mycket att tänka på. Låna ut och låna in personal, rätt kontering, ta hänsyn till folk som ska sluta eller börja, sysselsättningsgrader etc. Det är mycket att hålla koll på och det blir en del gissa. Precis som budget handlar om. Man ska tro så likt verkligheten blir. Jag kan i sammanhanget tillägga att vi gissade inte förra året att vi skulle leva i den pandemi vi gör nu.

Förra året gjorde vi det tillsammans i ett konferensrum och vi kunde går runt till var och en. Visa och förklara. Men hur gick det då idag? BRA! Han som höll i det, han som är experten visade och gick igenom pedagogiskt och lugnt och det blev inte en massa prat i munnen på varann vilket är lite nackdelen med teamsmöte (med många deltagare).

Men jag var helt slut efteråt. Skulle oxå hinna med att hämta mitt SIM-kort till jobbmobilen. Idag vid 17 byter ALLA telefoner i Nässjö kommun telefonoperatör - mitt i detta jobba-hemma-kaos. Mitt kort hade kommit på avvägar och hade landat på medborgarkontoret som stänger kl 17. I mitt kuvert låg en kollegas kort oxå..... Så om hans telefon ska funka finns det här.

Ja, allt är inte jättesmidigt men på nåt sätt går allt ändå, till slut. På radion hörde jag om ett kommande vaccin som snart kanske blir godkänt och räcker till alla. Bara det var en otrolig höjdpunkt.

God kväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards