Direktlänk till inlägg 2 april 2021

Påskfrukost och grillmontering

Av Sofia - 2 april 2021 19:52

Rubriken sammanfattar dagen väl. Startade dagen med frukost med kärt besök. Kusin Eva-Lena och hennes dotter Isabel var på resa mot Lund där yngsta dottern Maja bor och jag visste att hon skulle besöka mor o far. Då bjöd vi in dem på en titt och eftersom det passade i tiden med frukost fick det bli ägg, kaffe o macka.

Så otroligt kul att ha dem här. En riktigt mysig stund. Å mitt i allt glömde jag att fota. Hur kunde jag glömma att föreviga detta? Det får bli en bild när vi senast sågs - på hennes syster Mias femtioårsfest i Sollefteå för snart tre år sedan. Sommaren 2018.

Sedan blev det A6 o h jag var orolig för mycket folk men det visade sig vara precis tvärtom. Hur lugnt som helst. Vi köpte äntligen den där grillen vi behöver. Den gamla har utan överdrift gjort sitt. Kan lägga av mitt under en grillning o DET är inte kul.

Å så hem o montera. För man får ju aldrig nåt klart. Men jämfört med växthusmontering och dess instruktionsbok var detta projekt en sann dröm. Hur enkelt som helst och faktiskt riktigt roligt.

I morgon blir det premiärgrillning på ny grill. Spännande. Med tanke på investering ska den hålla många många många år.

Ha en fortsatt fin lång fredag. Lång och lång - den har gått med blixtens hastighet.

Jag och mina fina kusiner Eva-Lena o Mia på Mias fest för mångts år sedan.

Färdig och klar för att tas i bruk

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards