Alla inlägg den 8 juni 2021

Av Sofia - 8 juni 2021 18:50

Idag är jag forfarande 50 år. Den sista dagen. Vill man fylla år fler gånger nu eller? Jobbigt att lägga till år efter 50... Såklart man vill! Alternativet är ju ingen höjdare hur som helst. Så länge man är frisk o kry och glad i sinnet (oftast....) är det en ynnest att få bli äldre.

Det där pirret i magen när man som liten gick o la sig och bara väntade på morgonsången och bricka med blommor o fika - just det kanske har lite med åren försvunnit men visst är det spännande att fylla år. När jag kom hem innan efter en kortare promenad prasslade Jonas i sovrummet med papper och tejp så visst - lite pirrar det allt.

Annars har väl dagen idag varit mest irriterande. Sökte bygglov via en e-tjänst för en liten utbyggnad av vår altan (1,5 gånger 4 meter) plus st vi ska byta ut ett skört och tradigt plasttak jag hade skickat med det som krävdes. Trodde jag. Min lilla skiss för att visa hur det skulle se ut gick fetbort antagligen. Nu återkom myndigheten och ville ha situationsplan, planritning och dessutom kontrollplan. Det lär inte bli nåt bygge än på länge. Det stod på hemsidan att de har mycket att göra och att ett bygglov skulle ta typ upptill 10 veckor. Men vi skulle få fatt i kompletta ritningar innan fyra veckor, annars avslutar de ärendet. Hur går det ihop? Jag vill göra rätt för mig men jag undrar i mitt stilla sinne hur rediga folk över lag är... 6 kvm handlar det om.

En underbar junibild från Torset bjuder jag på. Mor tog ett sådant vackert kort på deras stamsyréner. Ögongodis! Kom på det nu. Mamma är ju utbildad kartritare- hon kanske kan fixa en ny planlösning och ritningar. Dessutom pensionär så det kostar kanske inte skjortan. Tjoho!

Över 70 år gamla syréner - vackert!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards