Alla inlägg den 30 juni 2024

Av Sofia - Söndag 30 juni 17:38

Trots ihållande regn från typ frukost idag har vi gjort sånt som var planerat.

En långgrunda i vårt område. Ingen skillnad jämfört med någon annan ledig dag, bara andra kläder som är regntåliga. Tyvärr missade vi båda påsen för eventuella kantareller och eventuella blev snarare sannolika. Två nävar fulla i någon kilometer, sen fick Jonas låna ut kepsen. Drygt 300 gram med oss hem och det är mycket för att vara sommarkantareller.

De har varnat för stora och häftiga regnmängder idag och jag har fått varningar på min väderapp. Vi åkte ändå till evenemanget Grön Trädgård i Rödja. Kerstin Ahlstedt med familj öppnar upp sin trädgård för allmänheten och det vill man inte missa. Just missade gjorde vi förra året och jag grämde mig länge.

En trädgård skapad av kärlek eller nåt liknande stod det på en skylt och det märks verkligen. Allt är obeskrivligt genomtänkt och vackert. Man kan inte ens ana hur mycket jobb och arbete som ligger bakom detta verk. Kan inte riktigt se mig mätt på allt.

Typiskt att regnet kom just idag eftersom många då inte verkar våga ge sig ut. Men vi som var där njöt av både blommor, grönt och den hembakta fikan. Så gott!!! Å vi åt även en grillad korv före kaffet. En taklök köpte jag med mig hem.

Tack Kerstin o Co för en härlig stund hos er. Servicen är verkligen på topp!

Sitter framför elden och myser. Regnet har upphört och det som kom i lagom takt och mängd var behövligt.

Överallt är det ansat och iordning. Blomsterprakten är total.

Å dessa detaljer

Ett av de små husen, fullt med pelargoner

En riktigt go fika. Jonas och Kerstin Ahlstedt servar.

Hoppas taklöken trivs i detta soliga fönster

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards