Alla inlägg den 21 mars 2014

Av Sofia - 21 mars 2014 18:20

Det är inte alltid jag går hem en fredag och känner att jag fått så mycket gjort som idag. Flow! Ibland bara flyter det på...och i dag var en sådan dag. Mina färgglada små notislappar kunde reduceras till hälften där små uppdrag med "to-do-saker" står noterade... Härligt att ta helg då! Andra dagar känns det annorlunda och det behöver inte bero på min förmåga eller min kapacitet. Klart att folk måste få vara lediga, sjuka, vabba etc. men det kan kännas hyfsat frustrerande att inte någon svarar då man behöver besked. Ett kontrollfreak som jag vill ju gärna få saker o ting ur händerna och inte vänta till nästa dag, nästa vecka, nästa månad eller vad nu tidsaspekten kan vara....


Räkmacka till förmiddagsfikat. De är vidunderligt goda och billiga. När jag har semester i tre--fyra veckor kan jag verkligen längta efter fredagens räkmacka. Se där, man är inte kräsen på livet...det lilla kan vara det goda. Å så en fredagshandling vid cirka efter kl. 17.00 Då är ju scanningen på Willys (faktiskt) en god räddare när man bara vill hem. Ikväll blir det oxrullader... Det ska bli gott - de är redan rrrrrrrrrrrrrrrullade (har ni sett reklamen? - iofs för kyckling) och det ska vara hyfsat smidigt att få till kvällens fredagstallriken. Bara David hemma av barnen. Elin hänger med två tjejkompisar och Johanna är hos pojkvännen i sin nya lya. Stella är hos sin pappa. 


Ha en underbar kväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards