Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Nässjö FF - Myresjö

Av Sofia - 26 april 2009 19:33

Varit å kollat på "riktig" fotboll idag. Divsion 2. Det var riktigt spännande. Kul att Nässjö FF höll nollan, matchen slutade 0-0. Men det som var mer intressant var att knattematchens resultat blev 2-0. Några grabbar, bl.a vår David, från Nässjös fotbollsskola fick förmånen att spela en liten match (6 min x 2) i pausen. Varje knatte fick dessutom gå in med varsin Nässjöspelare på planen precis innan matchen. Snacka om stolta småpojkar!!! Det var verkligen en stor upplevelse för dem - publiksiffran uppgick till c a 600 st. Vädret gjorde ju sitt till och det blev en riktigt trevlig söndagsutflykt.


För övrigt har helgen som vanligt gått fort, fort... Altanbygget är nu igång och jag kan riktigt se hur det lyser av både stolthet och tillfredsställelse i Ulfs ögon när planka efter planka kommer på plats!!! Bilder utlovas hur det fortlöper. Känner att jag är riktigt dålig på att ta kort - glömmer helt enkelt bort det. Hade ju varit kul att ha lite kort att visa t.ex från matchen idag.


Kortvecka som kommer...å snart är april månad borta. Sanslöst! Tittar ut på våra tre fina stora hängbjörkar på tomten. De har nu "musöron" och hade vi haft rosor skulle de väl beskäras nu (men vi har inga rosor) så vi får väl glädjas åt tulpanerna istället. Nu är det som bäst. Hela naturen står inför en explosion av grönska och allt är så fräscht!

Hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards