Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Sofia - 22 februari 2010 18:47

Visst låter det härligt. Rubriken avslöjar verkligen just nu min avsky för Kung Bore!! Vackert men just nu önskar jag mig takdropp o varm sol vid en vägg i lä. 23 minus på morgonen i Målen. Ungefär lika kallt som det är varmt en normal sommardag i Småland. Försökte förklara det för Elin, David o Stella när jag skjutsade till dagis o fritids. Men de hängde inte riktigt med på skillnaden av dryga 40 grader.


På jobbet var det "snömöte" o allt utefolk som finns får hjälpa till att skyffla snö och skotta tak. Vägarna blir allt smalare o det är svårt att mötas på de flest gator. Ja, man känner sig rätt liten som människa i vårt civiliserade land när naturens makter slår till. 


Det var det - alltså dagens gnäll om aktuell årstid.. Det blir vår, det blir vår, det blir vår, det blir vår - kanske till midsommar   Det blir ju en fin stång i varje fall med snödroppar, krokus, vit- o blåsippa samt tussilago. 


Nu är det bara läxläsning o sedan godnatt-saga-läsning som återstår av dagens plikter. Sen ska man få i sig ngt själv, kolla lite OS o hoppas på nya medaljer!!


God kväll!!! 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards