Direktlänk till inlägg 19 maj 2016

En borttappad tant...

Av Sofia - 19 maj 2016 19:50

Jo, det har inte hänt på riktigt. Bara på Pigalle ikväll. Stella hade med sin teatergrupp uppvisning för nära och kära ikväll - det de har övat på hela våren. En teaterföreställning som handlade just om en borttappad tant. Stella var inte riktigt nöjd med sin roll men jag har peppat och sagt att man får göra sin roll så bra man kan, även att man kanske inte alltid älskar den. Hursomhelst var det riktigt roligt att se. Å höra! Å uppleva. Har inte haft något barn som har spelat teater förr – eller rättare sagt varit med i en teatergrupp. Lite påsk och jul-spel har jag ju varit med om men inte på detta sätt. Får gå tillbaka till min egen skoltid för att minnas – vi hade en föreställning för föräldrarna. ”Mupparna” (några som minns denna TV-serie med Kermit, Miss Piggy och kakmonstret?) Jag har för mig att jag var Miss Piggy…. Eller så var det nog min bästis Susanne som var det. Även Ulf och hans föräldrar var och tittade. Det värmde!! Som skådespelare vill man ju ha publik!!


I natt vände det…förkylningen bröt inte ut utan jag vaknade genomsvett kl. 03.00 Kan ha varit drömmen också… Ja jisses. Drömde så tydligt att jag sprang och det kändes så bra. Var inte ett dugg trött men alla – absolut ALLA hindrade mig. Sprang på en lång brygga och fick kryssa mellan solande människor och småbarn med glass i händerna. Jag sprang genom fik och överallt satt folk i vägen (folk brukar göra det på fik) och barnvagnar stod i vägen.. Till och med min äldste morbror (100 år) försökte hindra mig och blockerade vägen med sin rullator (Gustav är förörvigt världens snällaste). Jag var gråtfärdig och vill så gärna få en bra tid. Den knasigaste drömmen på mycket länge och jag var rejält lättad när jag vaknade. På lördag ser vädret ut att bli perfekt. Inte för varmt och uppehåll. Det finns bara EN fiende och det är min mage. För orken har jag. Och glädjen. Och lusten. Men måste man köa vid blåa holkar behöver man inte var hjärnfysiker för att förstå att minuterna rinner iväg.... Å innerst inne är jag ju en vinnarskalle när det verkligen gäller - adrenalinet pumpar redan nu i ådrorna...


Jag ser så fram emot att få sätta mig på tåget i morgon, komma fram till Clarion Post Hotell, besöka mässan, hämta nummerlappen… Vi äter en gemensam och garanterat god pastamiddag ihop med Jonas dotter Micaela som numera är Göteborgsbo. Hon har fixat bord till oss alla inklusive brodern Pelle och hans Lina som också kommer till framsidan för att hälsa på. Riktigt riktigt kul! Förhoppningsvis ser de oss springandes någonstans under lördagen. Man vet ju aldrig….man kan ju ta i för mkt i början så mjölksyran hindrar målgång eller så blir jag fälld som jag blev 2011. Den gången bestämde jag mig för att jag aldrig mer skulle springa ett lopp med tusentals andra och riskera framtida löpning men alla beslut går ju att ångra……


God natt!!!


 

En duktig teatergrupp!!!


     

Första året jag sprang - 2009. Sedan blev det 2010 och 2011 oxå. Tant blir äldre.... Får se hur det går iår...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards