Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Sofia - 28 mars 2010 12:23

Man har knappt hunnit hämta sig från finalen i Let's dance förrän man ska engagera sig i ett nytt underhållningsprobram från TV4. Men jag engagerar mig gärna. Körslaget är ett av de härligaste prgrammen jag vet! För det första älskar jag att sjunga i kör. Sedan 6 årsåldern har jag sjungt i barnkör, ungdomskör o sedan kyrkokör och Odd Fellows damkör. Slutade tyvärr när barnen föddes. Tappade sugen att vara borta från hemmet o "offra" kvällstid, söndagsmorgonen o dessutom vid Jul o Påsk..


Men suget ökar i takt med att barnen blir större och snart kommer jag nog stå i "altarna" framöver. Att sitta på en körövning o höra stämma för stämma öva sina toner o sedan sjunga ihop de fyra - sopran, alt, tenor o bas - är en häftig upplevelse. Särskilt om alla verkligen kan sina nötter. Att sjunga i kör handlar ju inte om att sjunga högst lr bäst. Det handlar om att lyssna på grannen men ändå ge järnet och sjunga med inlevelse och se glad ut. Utan överdrift har jag varit med om hela skalan...lite långsamma gudtjänster där kören i stort sett är enda publiken förutom ngn vaktmästare o prästen, fantastiska stunder när kyrkan har varit full med folk och man verkligen kan leverera o nå ut. Oj, vad jag blev sugen att sjunga nu ; )


Igår levererade samtliga körer o jag tyckte Team Rongedal var klart bäst. Jag uppskattar visserligen när man gör körsång av KIZZ, Cindy Lauper men en hederlig härlig vanlig körlåt där stämmorna får leka katt o råtta - DET är körsång för mig! Tyvärr tror jag inte svenska folket känner likadant.....


Idag har vi försovit oss - Ulf o David hann med 5 min marginal till fotbollsträning. Sommartid, sommartid, sommartid.... Vi var inte ensamma kan jag säga. Dessutom har jag hunnit o jobba några timmar. Behövligt!!! Jag lyckades dock inte larma av utan fick ringa en kollega o få hjälp. Så är det när man inte har den där rätta förmågan att läsa en instruktion.... Nu vet jag i fortsättningen hur jag ska göra!!


"UTE"

Driftsstörningar i Telenors mobilnät. Kan inte skicka/ta emot SMS o kan inte ringa lr få samtal. UGGH!!


"INNE"

Promenad till Willys - köpa våffelmix o framförallt ÄTA dem med blåbärssylt o vispgrädde..

  

Glad David o "nu" ny, fräsch o fin cykel...


  

Våfflor... Man ska "vänta" på sin våffla - barn har dock lite svårt för att förstå det då ordet "tålamod" antagligen inte finns i deras ordförråd...


Ha en fin kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards