Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Sofia - 2 februari 2011 12:39

Nej, det är inte någon av barnen som fyller....lääääängesen man hade två-åringar. Det är min blogg som fyller 2 år idag! Det har varit (ÄR) en fantastisk resa! Att skriva av sig en gång om dagen, saker som engagerar, något jag har funderat på, något som berör mig - det känns alltid väldigt bra att dela med sig av detta. Att skriva är som att rensa hjärnan - ungefär som när man springer eller går en runda (å det gillar jag ;)


Visst, det kan vara en svår balansgång ibland. Det behöver inte vara journalistik, det får gärna vara personligt men ibland har jag kanske lämnat ut lite för mycket och därmed blivit sårbar. En gång (för det har bara hänt en gång) har jag blivit superledsen för någon oerhört elak kommentar. Nästan alltid blir jag både tacksam och glad för allas vänliga ord om hur intressant o kul det är att läsa. Mycket av den konversationen sker ju på Facebook eftersom bloggen har en direktkoppling dit.


Skrivardrömmar är det många som har! Att starta en blogg är verkligen ett sätt att öva sig och få utlopp för sitt skrivande. Skrivandet kan ske för byrålådan oxå vilket dessutom även sker för mig. Otaliga är dikter o annat som "skräpar". Att få publicera något vore naturligtvis väldigt kul! Det får dock vänta. Jobb, familj o allt runt omkring tar den tid som finns o att skriva en stund på min blogg varje dag ger mig i nuläget exakt det jag behöver när det gäller att bilda ord o meningar av bokstäver. Å jag tänker inte sluta resa än på länge....


Ikväll blir det alltså födelsedagskalas! Jag får nog fira med Proviva o Dofilus då även min mage har krånglat... Skål!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards