Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Sofia - 7 maj 2012 18:14

På morgonen för 16 år sedan blev jag mamma för första gången. När jag tidigt idag gick upp för trappan tillsammans med David, Elin och Ulf och tog ton….blev jag tårögd över detta faktum. Minns denna morgon så väl (födelsetid 07.35) och vilken mamma eller pappa gör inte det. Första barnet – en helt ny individ som helt plötsligt får all din uppmärksamhet! Denna omedelbara kärlek som bara ”är” i samma stund du ser denna lilla människa. Adrenalinet och hormonerna skuttar i kroppen och den kraft du känner kan lösa alla världens problem på en enda gång. Tack-o-lov lugnar man ner sig efter ett tag….


Du har förberett dig i nio månader och väntat och väntat….helt plötsligt känner man sig rätt liten och världen kan te sig hotfull – du vill till varje pris skydda denna lilla varelse mot allt möjligt tänkbart ont. Å man gör så gott man kan…trots att man rätt snart inser hur otillräcklig man är just i den frågan!


Johanna blev så glad för sina paket och nu kommer hon bli ännu vackrare ; ) och lite rikare blev hon också.


Dagen har annars varit very nice! Studiebesök för hela avdelningen på Sandsjöfors finfina skola, ny fräsch förskola integrerad med övriga lokaler. En av höjdpunkterna var såklart att få hälsa på sötisen Tindra, min bästis Susannes yngsta flicka som går på en av avdelningarna. Hon fixade låtsaskaffe med tovade kanelbullar i miniköket och jag snodde åt mig en kopp! Därefter genomförde vi vårt internmöte i Norra Sandsjö Bygdegård. Vi höll till i källaren då traktens bönder åt bondefrukost i stora salen. Fick förmånen att hälsa på min bror Pelle och det värmer att få se honom så där apråpå… Avslutade lämpligt med lunch på Sandsjö Wärdshus – en pärla vid barndomssjöarna! Gott!!!


Ha en fortsatt fin kväll! Det ska jag ha – skämma bort Johanna lite till……


  

Här gick det minsann bra o ta kort på dig....


  

Svårare är det idag. Detta är en bild från februari ;)


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards