Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Sofia - 16 maj 2012 19:44

Hur kan man bli så glad och lättad över att ha köpt en sak…eller tjänst kanske det heter!? Härligt med RUT! Häftigt att gå ifrån huset i dag på morgonen med smutsiga fönster och komma åter och ha nyputsats och fint. Jag har köpt mig tid och dessutom av ett proffs som kan sin sak. Det var värt varenda öre kan jag ju tillägga…å det var inte heller speciellt dyrt. Igår kväll rensade jag vartenda fönster på blommor och lampor, flyttade soffa och diverse skrivbord så han smidigt skulle komma åt. Nu undanbeder jag mig regn och pollennedfall för lång tid framöver....


Idag är det fredag. Har precis avslutat en go löpartur, inte så lång men flåset fick sitt hur som helst. Det blir hemmagjord pizza istället för tänkta grillen och med lite gasolvärme kan vi sitta på altanen och äta....och titta ut över ägorna från nyputsade altanfönster ;)) Johanna får vi klara oss utan. I skrivande stund sitter hon på buss hem från Stockholm. Klass 9F åkte kl. 06.00 idag från Nässjö och museum samt någon teater stod på schemat. Å naturligtvis lite egen tid för shopping och mat. Hon var meeer än uppspelt...


I morgon är det röd dag = Kristi Himmelsfärds dag. Tomatbackens nya utsiktstorn blev nyligen invigt. Kanske det kan bli ett besök där i morgon? Det är ju ändå en bit på väg…..till himlen menar jag…  


Ha en fin kväll alla läsare!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards