Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Sofia - 13 augusti 2012 20:35

...eller åtminstone årstiderna... 13 augusti - alltså vi har inte ens hoppat över till sista hälften av augusti. Höstkatalogerna har kommit från både H&M, Ellos och La Redoute (de kataloger jag brukar få). Det var iofs ett tag sen och jag vill inte öppna dem..vill inte se höstjackor, kappor och ulltröjor, vantar och mössor - inte NU!!! Inte än!!!! Här har jag ett val. Jag kollar sen (när allt jag vil ha ha tagit slut). Bäst så - det blir ju billigare.... Sa hon som sen kan gå till H&M i Nässjö och införskaffa den där urmysiga vinterkoftan...


Sitter här och kollar en fantastiskt vacker Lena Ph på Liseberg. Fräschare och finare än någonsin bjuder hon på sig själv som hon brukar göra. Å det är jag och flickorna som är hemma. David och Ulf är i Eksjö. Å vad gör de där? Jo, David har sin första bandyträning...på IIIIIIIIIIIIIIS. På sånt där kallt och hårt underlag ni vet. Inte barmarksträning som man skulle kunna tro eftersom solen lyst hela eftermiddag från klarblå. Å varför hela friden skulle de åka till Eksjö i såfall när Nässjö med omnejd är full med fin skog och underbara slingor/gång- och cykelvägar. Näe, 13 augusti är det dax för isträning. Nog för att jag tycker det är lite tidigt med bara ordet "is" men å andra sidan är det lite häftigt för killarna att "känna på" isträning". Dessutom tyckte David det var jättekul att åka dit idag så jag ska verkligen inte gnälla..


Men gränserna för vinter- och sommarsporter är ju snart mer- eller mindre utsuddade. Varför ha vinter-OS och sommar-OS? Kör ihop hela skiten och låt det hålla på dubbelt så lång tid! Hockey i sommar-OS och fotboll i vinter-OS!! På tal om OS missade jag tydligen den fantastiska avslutningen igår. Hoppas, hoppas den finns på SVT-play så man kan kolla på alla artisterna och deras härliga show.


Godkväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards