Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Älska och hata

Av Sofia - 24 mars 2013 14:36

Gårdagens match var min första denna säsong i Scandinavium och att det inte har blivit fler har sina förklarliga osaker. Det stavas BANDY - från okt--mitten på mars är kalendern full med träningar, matcher, cuper och familjen hinner inte med så mycket mer än just detta. Sen är det ju inte helbilligt att dra ner till Götet för att kolla på hockey. Därför var det så extra kul att få komma dit igår. Mäktigt att sitta i arenan.


Gränsen mellan kärlek och hat är hårfin "sägs det"... Kanske är det så. En slags kärlek är hur som helst den som finns i sporten. Det är fascinerande att se och känna den gemenskap som finns när man håller på samma lag. En slags vänskap trots att man inte känner dem personligen. Undertecknad bokade biljetterna och därför blev det lite som det blev. Vi hamnade precis framför Luleås hejarklack. Å det är fantastiskt jobbigt att höra "L-U-L-E-Å, L-U-L-E-Å" i drygt två timmar på mycket nära håll. Fulla som as dessutom (de flesta). Enda gången det blev tyst på dem var när Frölunda gjorde mål och då skrek jag desto mer. Tror jag lättade två meter upp i luften. Alltså man blir ju heltokig på ett sånt ställe, med fyrverkerier och dånet som uppstår när indianerna får in den där sat---ns pucken i kassen. För de hade lite svårt med just detta igår...att göra mål...å då kvittar det hur många skott man gör på mål. Går de inte in så ändras inte siffrorna på tavlan i taket. Luleå hade helt klart övertaget och de fick sitt första mål redan ca 6 min in i matchen.

 

Där kommer då min reflektion över "hatet". Hatet mot Frölunda från Luleås supportar. Kan man inte nöja sig med att älska sitt lag - och SÄRSKILT när det går bra och man leder? Måste man spy galla och säga en massa negativa saker om motståndarna. Det övergår mitt förstånd. Det var tungt igår - de var tvungna att gå vidare för att att ha en chans . Man blir såklart jättebesviken när man håller på att förlora MEN för den skulle sitter jag ju inte å kallar spelare och domare för det ena och det andra. 

 

Gårdagen var hur som helst en upplevelse och jag längtar redan till nästa säsong - då hoppas jag att det blir fler besök i Skandinavium!!

 

Ha en fortsatt fin söndag!!!

 

 

Lördag och en öl smakade fint sådär före match. För i Skandinavium hör tydligen alkolhol och sport zusammen!

Å jag köpte mig en ny fin halsduk!!!

Spänad killar (å Luleås supportrar bakom...)

   

Spelarna kommer in och det går att "ta på" stämningen. Magisk!

 

Uppställning före spelstart och nationalsången sjungs... Frölundas hejarklack är "upplyst" mittemot oss - DÄR skulle vi ju suttit - hade nog varit dyrare platser...

 

Spel i 3:e period - hoppet lever....

 

Jag SKULLE haft dem på mig igår...grönt är skönt....eller VERKLIGEN INTE!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards