Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

Pizza på Piren

Av Sofia - 28 augusti 2013 21:26

Det var en stor dag för Elin idag. En hård förkylning (den jag hade) höll på att stoppa henne från kvällens upplevelse. Hon har varit hemma två dar från skolan men idag SKULLE hon gå dit. Det var viktigt att vara på benen eftersom hon och en kompis skulle in till Jönköping och kolla #One Direction på bio. Alltså en dokumentär om dessa gulle-gulle-gossar. Dessa fem varelser som fyller en hel bio-salong med tjejer och det låter iiiiiihhhhhhhh. Jag vet i och för sig inte - jag var inte där men med tanke på hur det låter om det visas en 10 sek lång frekvens på TV kan jag ju ana....


Lovade hur som helst att hämta tjejerna efter filmen i Jönköping även att det hade varit lite smidigare att se den i Nässjö på lördag eller söndag. MEN när jag kläckte det förslaget bara tittade Elin på mig och blicken sa mig att "Nej, en sån här film med 1D ska ses typ premiär. Inte kan man vääääänta fyra dagar".


Medan filmen rullade passade vi på att äta en bit mat på Piren i Jönköping. Första och förmodligen det enda besöket för oss denna säsong. Vi var sugna på pizza o så fick det bli. Attan va gott det är just med pizza ute på restaurang...nån gång i bland. Inte för att man orkar hela flaket men det smakade mycket bra!


Godnatt alla vänner!!!


 

David och en calzone.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 12 maj 18:10

Jodå, vi höll oss vakna - genom alla låtar igår när Eurovision gick av stapeln. Tycker det var ett proffsigt arrangemang av Sverige och Malin och Petra ledde det med den äran. Kroatien mot Schweiz och sistnämnda drog ett längre strå. Gillar den låten...

Av Sofia - Lördag 11 maj 19:18

En sån underbar dag här hemma i Solbacka. Fint väder och jag har njutit hela dagen. Både av att tvätta fönster och rensa ogräs. Två timmar la jag på gröna skott som inte hör grusgången till och det känns så skönt efteråt. Blev väl hett i solen så jag...

Av Sofia - Fredag 10 maj 20:34

Nu är det hockey-feber i Solbacka ska ni veta. Extremt kul att Jonas son Erik tackade JA till hockey-VM. Extremt kul att han blev utsedd till lagkapten för vårt svenska lag Tre kronor. Kvällens första match känns lite som en final i nervositet och fi...

Av Sofia - Onsdag 8 maj 20:29

Igår vid tidig kaffekopp skrollade jag mobilen. Såg ett inlägg från Darins officiella sida. Det var ett år sedan hans låt Starkare släpptes. En helt fantastisk låt i sig som skulle betyda så mycket för mig och Stella. I kampen mot anorexin blev det v...

Av Sofia - Tisdag 7 maj 18:14

Idag är det ingen vanlig dag!! Idag är det min äldsta tjejs födelsedag!!! Johanna 28 år och de åren har ju typ försvunnit fort. Dock ser jag när jag letar i mina fotoalbum att mycket har hänt under dessa år. Åren har många härliga minnen! Idag för 28...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards