Alla inlägg den 16 mars 2014

Av Sofia - 16 mars 2014 14:00

Ibland, oftast av en ren slump, hamnar man framför en film som visar sig vara "den bästa jag sett". Igår var en sådan kväll. Länge sedan jag såg en sådan bra rulle. Bucket list (Nu eller aldrig) från 2007 med Jack Nicholson och Morgan Freeman i huvudrollerna. Bara skådespelarna säger ju skapligt mycket! När döden är ett faktum och de månader man har kvar kanske blir de bästa man fick av livet... Dessutom förändrades åtminstone en av dem till en mycket bättre människa. Se den om ni inte redan har gjort det! Å när sluttexten rullar och mina ögon är mycket blöta så kände jag en otrolig tacksamhet att jag lever och är frisk. Stella sover bredvid mig, håller hennes hand och önskar att hon inte blev så mycket större....

 

Mer kultur... Kultur betyder från begynnelse "odling". Odla sinnet! Musik, konst, film....själen måste få sitt!! Fylla på med mer energi! Det är lite som med film som med konst. Det behöver nödvändigtvist inte kosta mycket, det behöver inte vara opera, balett eller nån fin musikal. Det kan vara två otroligt fina tavlor på jobbet som jag inte kan se mig mätt på. Det låter kanske urlarvigt men jag går ofta in på min kollegas rum och kikar på "torget i Nässjö". Konstnären har fångat solskenet på ett sånt otroligt fint sätt. Se själva nedan!

 

Å så lite musik. Hitta nån ny bra låt från någon okänd artist vilket ofta leder till fler bra låtar.... Eller en ny bra låt med en välkänd artist..... Just nu går KENT's senaste La belle Epoque i lurarna och det är bra löpartoner. När jag packade ned CD-skivor häromdan hittade jag Njudungskvartettens inspelade sånger. Mammas eget "band" under 70--80-talet. Himmel vad bra ni sjöng mamma! Synd att ni inte finns på Spotify så fler kunde lyssna!!

 

 

En sevärd och tänkvärd film!!


 

Denna är fantastisk. Nässjö på kanske 50-talet. Plats, Stora torget eller "Dödens väntrum" som det så vackert kallas i folkmun... En liten tavla (c a 20 cm bred). Är det någon som vet vem O Johannesson är/var, vill jag veta mer.

 

Glansen i glaset....tjusigt gjort!!


 

Eller en tavla som min dotter Johanna har målat. Otroligt fin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards