Direktlänk till inlägg 30 september 2014

Gratis balkongkorv!!!

Av Sofia - 30 september 2014 20:08

Promenad till jobbet en solig septembermorgon – den sista morgonen i denna månaden. Det ryker om sjön och det är vackert så det gör ont. Det är då benen vill gå mycket längre…hjärnan och hjärtat också förstås. Tacksam att jag både vill och kan - hur länge får man vara frisk och njuta av stegen..? Man kan som bekant inte alltid göra som man vill så plikten kallade mig och alla arbetsuppgifter. Dagen har inneburit avstämning sista kvartalet och diverse andra uppgifter. En bra dag. En nyligen pensionerad kollega hälsade på och bjöd oss på äppelkaka med vaniljsås. En god lunch med bästa Lotta på Akropolis var också ett skönt break. Alltid lika skönt att träffas och prata! Sallad med tre sorters ost och pärondressing – suveränt gott!!


Hem och så en ny löpartur till Spexhult - kan inte få nog av höstlöv, färgerna, den krispiga höstluften, solen, syret. I går gick inte löpningen något vidare och dagens rutt gick mycket bättre. Jag har lärt mig att leva med att det verkligen inte funkar ett par dagar i månaden att kuta...just accept!! Men det ÄR frustrerande.


Å så var det balkongvisning på gården. Företaget "Balco" hade monterat ihop en av de FÖRHOPPNINGSVIS kommande balkongerna som ska byggas. Helt frälst är jag. I min vildaste fantasi kan jag inte tänka mig att en enda av de boende kan vara negativ till detta bygge. Det blir ju ett helt rum till!!!! 4 METER bred och 1,8 djup inklusive glas, solskydd och så det bästa av allt! Heltäckande matta - en sån där jag verkligen älskar...eller inte. Jo visst - det är mjukt att gå på men jag får en kvävningskänsla bara av åsynen. Det finns trägolv att köpa - i rutor - på Rusta eller Jysk - det har jag sett. Vi fick grillad korv och gratis är gott - kvällsmat - check!! Det hade varit fullt ös i tältet hela dagen och mer eller mindre samtliga var positiva så bygget blir nog av. Nu får vi hoppas att Nässjö kommun jobbar fram ett snabbt bygglov (utvecklar inte det vidare)...


Å lite rädd blev jag allt igår när Johanna ”övade” sminkning till Halloween. Skräckinjagande look och outfit. Behöver jag nämna att hon går estet....? Frågan är om det var en uppgift i skolan att måla sig själv...


Ha en go kväll!!!


 

En vacker morgonpromenad i vackra Nässjö

     

Mer än nice!!! Snart kanske jag kan fika med ALLA barnen på balkongen. I dagsläget får vi sitta på varandra...

 

Vackert barn!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards