Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Sofia - 12 januari 2015 21:27

Idag hade Tekniska Serviceförvaltningen besök av vår ”nya” nämnd. Vissa av ledamöterna och ersättarna har varit med ett tag men det var många helt nya ansikten i skaran. De var inbjudna av oss och vi vill såklart presentera vad vi arbetar med och hur allt fungerar på vår förvaltning. Varje avdelningen skulle få ge information om sitt specifika och mycket viktiga arbete!!!! Jag ser det som en självklarhet att man som nämndledamot sätter sig in i hur förvaltningen fungerar (kan ju känna mitt egna intresse för Barn-och utbildningsförvaltningen). Ska man ha en åsikt och uppfattning bör man lära sig hur saker och ting ligger till i stort för att sedan kunna besluta om det övergripande. Jag hoppas verkligen det blev en givande dag för hela nämnden. Power-Point-snickrandet hade gått på högvarv för att åskådliggöra verkligheten på bästa sätt!!


En lång arbetsdag fortsatte med första gruppmötet Centerpartiet för detta året. Roligt och spännande att få jobba på ett nytt politiskt år med de utmaningarna som ges. En god fika fick vi oxå - en SEMLA sitter fint när magen skriker efter fralla med ost och skinka....Det var en mycket nära släkting som var fika-ansvarig just ikväll och jag var bara en uthungrad lillasyster som tyckte lite där....... :)


Erhöll ett omprövningsbeslut från Skatteverket idag, betr. trängselskatt. Med tanke på att jag överklagade den 2 januari har det gått oerhört fort…. Å visst - det hade blivit något fel. Min Honda befann sig inte alls vid någon betalstation i Stockholm den 7 november förra året. Det hade skett en felavläsning av registreingsskylten och kamerorna hade feltolkat en finsk registreringsskylt med samma regnr. Så mina 10 kr kommer jag att få tillbaka. Skönt så här….i januari när plånboken är tunn…. Rätt ska vara rätt!


Godnatt mina vänner!!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards