Direktlänk till inlägg 26 mars 2015

Ofattbart.....sorgligt....

Av Sofia - 26 mars 2015 18:58

Tanken når inte ända fram....går inte tänka den klart. Hur!!!!!? kan man som människa medvetet föra 150 människor in i döden. Vill inte tro att det är sant. Det är sant. Så många frågor. Har inte någonstans läst ordet "terrordåd" eller "terrorist"... Om man inte vill leva längre.....man är säkert inte så rationell i sin tanke då...men ändå...måste man ta med sig flera i fallet. Jag är i allmänhet inte så glad åt att flyga och i synnerhet inte när jag hör hemska nyheter som dessa. Fattar inget...fattar absolut inget. Å jag kan INTE föreställa mig (vill inte heller för den delen) paniken när man känner att det plan man sitter i tappar höjd och väldigt fort... Tänker på alla anhöriga som sörjer nu. De som dog kände förhoppningsvis inget - de dog enligt tidningarna ögonblickligen.


När andentagen tar slut...


Kylan kom tillbaks

Du försvann så fort

Det blev så plötsligt mörkt

Våren drog bort


Livet är skört

Det visste jag förut

Det känns bräckligare nu

Andetagen tar slut


Ork som tryter

Motivation som tar slut

Glädje och känslor tynar bort

Minut för minut


Livet har sin gång

Det är så verkligheten är

När isen lägger sig runt hjärtat

Sorger finns redan där


Sigrid

 
 
Ingen bild

Eva

27 mars 2015 16:44

Vill bara tacka för en jättebra artikel om småbarnsåren som du skrivit i smålandstidningen idag! Jobbat som BVC-sköterska länge och tycker vi sätter föräldrars behov först i stället för barnens! Barn behöver sina föräldrar och jag delar din uppfattning att när man är hemma och är föräldraledig så bör man passa på att ha syskonen hemma också!
Iallafall de under 3 år! Fortsätter du med ditt engagemang för barnen så kan jag nog tänka mig att bli centerpartist!

Sofia

27 mars 2015 17:57

Tusen tack Eva! Det värmer att få en sån respons som jag fick på min artikel (tillika blogginlägg för några veckor sedan). Att vara förälder handlar mycket om att sätta jaget i andra hand. Det måste få vara så när barnen är små. Det måste vi värna om. Jag hoppas att jag med mina ord kan väcka en tanke hos vissa föräldrar...
Du är MER än välkommen att rösta ;) Som ledamot i BU för Centern ska jag kämpa just för barnens bästa!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards