Alla inlägg den 12 september 2015

Av Sofia - 12 september 2015 16:15

Gårdagskvällens födelesedagsfest x 2 blev härlig. Fredagskvällar brukar i regel vara ganska "trötta" - efter en veckas arbete är man kanske inte så laddad men igår var precis tvärtom. Att samla alla nära och kära var vad jag behövde. Det blev en bra kväll! 


Istället för att blanda ALLT till EN sallad gjorde jag TRE st. En stor skål med babytomater och minimozzarella, ett stooooort fat med pasta (risoni) och paprika blandet med pesto, två stoooooora fat med grillad kyckling, romansallad, majs och gurka. Sås av crème fraiche och Ajvar. Blev det något över? Gissa en gång! Idag har vi ätit ovan och vi kan äta i morgon oxå..... Minimozzarellan tog dock slut (Stella var ju här)... Utan recept - jag bjöd på sådant jag gillar och det blev gott men som alltid för mycket. Mors goda daimtårtor till kaffet var grädde på moset. David och Stella fick så fina presenter och var så nöjda med det de fick! Tack alla för en supertrevlig kväll!!


Idag har det varit långpromenad, restätning till lunch och stryktvätt. Ikväll blir det lugnt framför TV'n. Skön dag!


 

En 14-åring (snart) och en 11-åring

 

Hela hiet

 

Kidzen vid TV-bordet

 

Jag och Jonas - en glad golfsegrare från gårdagens prestigefyllda tävling

 

Jag och fina Elin

 

Paketöppning

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards