Direktlänk till inlägg 23 mars 2016

Jag har fått tillbaka Facebook!!!

Av Sofia - 23 mars 2016 19:21

Jag har fått tillbaka en del av av mitt liv...känns det som. Det kan tyckas som ett I-landsproblem men när man blir utslängd från Facebook och inte kommer in på nästan en vecka…men frustrationen började stegras…i takt med abstinensen. Det var nära att jag gav upp ett tag när den näst intill obefintliga supporten inte svarade…. Förra fredagen fick jag ett meddelande av Facebook att någon i Umeå (?) kl. 09.07 hade försökt logga in på mitt konto. Det var ju naturligtvis inte jag – jag befann mig i Nässjö och dessutom sitter jag på fikarast vid den tiden. Vanligtvis befinner jag mig inte på Facebook eller gör några större aktiviteter dagtid mer än när jag sitter i telefonkö eller väntar på att någon ska lyfta luren i andra änden. Då kan jag svepa bland flödet och gilla/kommentera något jag ser.


På frågan om det var jag svarade jag nej och sedan blev jag ombedd att byta lösenord. Gjorde så och sedan kom jag aldrig in. Sidan på mobilen var helt blank med enda alternativet ”log out”. Via datorn gick det inte heller. Testade ALLT – återställa kontot, återställa lösenordet. Hittade till slut ett slags formulär där man utförligt kunde beskriva problemet. Jag GJORDE det – mycket utförligt. Efter ett dygn (snabb support) blev jag ombedd att sända en identitetshandling, tog en bild på mitt körkort och mejlade detta. Därefter fick jag en återställningslänk vilken INTE funkade. Samma felmeddelande att sidan inte kan visas. När jag testat detta några gånger stod det ”du har försökt för många gånger, var vänlig försök senare”. Skratta eller gråta? Jag mejlade supporten TRE gånger och skrev att länken inte funkar…. Två dagar på rad fick jag ett exakt likadant mejl med samma länk vilken INTE funkade… Så idag – YES! Samma mejl och med samma länk och den fungerade. Nu blev jag lotsad steg för steg och blev ombedd att byta lösenord. Det FUNKADE!!! YES!!


Man har ju många kontakter via Facebook som man just vill ha kontakt med, bilder och historik sedan hösten 2009 (då jag gick med i detta forum). Det viktigaste är väl att följa barnen och se vad de gör och vad de lägger ut. Däremot överlever man om man väljer att inte gå med i Facebook. Jonas t.ex mår helt förträffligt utan detta – för honom räcker Instagram gott och väl…. Det tråkigaste jag missade under mina dagar som Facbookslös var ett erbjudande att få sjunga nationalsången i Sporthallen då Nässjö basket spelade mot Borås. Det hade varit AWESOME! Fick göra det på premiärhemmamatchen förra året och det var såååå häftigt. Dock var jag nervös så jag kunde dö….. Tyvärr förlorade Nässjö igår. Mycket tråkigt men stort GRATTIS till en helt otroligt bra säsong. Så bra jobbat! Goooooo greens!


Att förlora livet ja…... Det som hände i Bryssel igår är så ofattbart så det knappt går in (som vanligt får man väl tillägga) eftersom det känns som det händer oftare och oftare – dessa illdåd. Kan inte förstå syftet med att ha ihjäl en massa oskyldiga människor. Är meningen att  bara sätta skräck i folk och världen? De får inte lyckas med det. Vi måste våga gå ut, resa, göra saker som vi vill utan rädsla för att dö när vi går utanför dörren. Ändå kan jag få ångestkänslor när jag är i stora folkmassor, särskilt när jag har barnen med mig…. Jag får kämpa mot dessa tankar också. Alla tankar till Bryssel!


Ha en fortsatt fin kväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards