Direktlänk till inlägg 30 april 2016

Panikköpa kyl....och snygga modeller!!!

Av Sofia - 30 april 2016 15:54

När det jävlas ska det jävlas ordentligt. När nu kylskåpet lägger av (efter en antagligen mycket lång och trogen tjänst) ska detta hända just precis som man har veckohandlat en fredag. Nästföljande dag är Valborgsmässoafton....(hur är det med öppettider o service en sådan dag?). Å det har varit kylskåpskallt hela veckan utomhus men inte idag.... Dessutom SKULLE jag titta på Johanna när hon går modevisning i Vetlanda kl 13.00 så nån installation blir det inte på Kungens födelsedag till ära.

Av utseendet att döma har mina Siemens kyl och frys tjänat detta hus de senaste 15-20 åren (flyttade ju in för ett år sen) så jag har väntat på att detta skulle ske. Dessutom är jag för klen för att mecka med sånt här själv. Jag fick som vanligt tips av en räddare i nöden Pelle-kollegan som tipsade om en vitvaru-bod strax utanför Nässjö. Göte fixar nytt och kör hem det, tar med sig de gamla och vips så var den skatteåterbäringen borta. Nej, varför skulle man få några extra kronor över nån gång..... Plötsliga (efterlängtade och väl beräknade) inkomster och plötsliga utgifter.
#tyckerlitesyndommigsjälv
Det hela löste sig dock till det bästa. En begagnad kyl stod o väntade på mig!! Håller förhoppningsvis några år och jag får några kronor över!!!
#återanvändnärdetgår

Modevisningen var så bra. Som part i målet var Johanna vacker som en dag. Lång, stilig och så har hon lärt sig att se glad ut. Nu ser ju de flesta modeller på de stora scenerna både halvdöda och rätt sura ut men inte i Vetlanda. Modevisningen med kläder från Gallerian i Vetlanda var kul att se och och riktigt bra. Johanna och hennes pojkvän Alexander visade kläder från Establo och även Alexanders mamma.

Kungens födelsedag och Valborg! Mycket på G idag. Det blir tidig grill och sedan ett besök i Hembygdsparken för att se elden, fira in våren och höra min chefs mamma Ulla-Britt Lindqvist vårtala.

Ha en fin Valborg!!!

 

 

Ett litet smakprov. Hyfsat väder!!

 

 

Alexander

 

Johanna

 

Här går Johanna bredvid sin "svärmor" Anneli.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards