Direktlänk till inlägg 22 maj 2016

Bussen hem via varje mjölkabord runt Ulricehamn...

Av Sofia - 22 maj 2016 15:32

Sitter på bussen hem från Göteborg. Nu tänker ni: Går det inte tåg från Göteborg till Nässjö? Det gör det. Men är man inte uppmärksam när man bokar blir det lite som det blir. Idag är det dock bara skönt att få sitta!!! Still!! Har inte det minsta lilla sug efter varken löpning eller promenad... Musklerna i benen har fått en överdos (naturligtvis) och det är skönt att bara ta det lugnt. Om en dag eller två är det som vanligt igen. Rörelse o flås välkomnas o för mig är det lika nödvändigt som att äta och vanan är lika med att borsta tänderna. Man gör det helt enkelt!

Det blev ingen halv ko på tallriken igår. Restaurangen på hotellet var överfull o väntetiden på bord för två var 50 minuter. Roomservice skulle ta ungefär lika lång tid. Förståndiga nog att boka i förväg hade vi ju inte varit.... Å andra sidan visste man ju inte hur man skulle må. En rejäl ansträngning kan ibland sluta med illamående och horisontellt läge för mig... Inte ofta men det händer.

Vi hamnade till slut på en Sushirestaurang - även den på hotellet - o det var inte mycket mat för dyr peng om man uttrycker det milt. MEN SÅ GOTT!!! Jisses vilja smaker. Det var som att smaka på himmelriket om man kan smaka på det. Fyra rätter varav en var ett ägg (!!!) med sparris o nån japansk underbar sås. Förrätten var rå makrill - fantastiskt med kryddorna o soyan. En tallrik med sushi - den vackraste jag sett o riset dominerade inte som det oftast brukar... Efterrätt bestod av färskostglass - salt o sött ihop. En mojjito på fläder fick avsluta kvällen och även den var nog den godaste jag druckit.

Snart hemma! Gott!

Ha en fortsatt fin söndag!!

En av de godaste middagarna jag ätit!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 12 maj 18:10

Jodå, vi höll oss vakna - genom alla låtar igår när Eurovision gick av stapeln. Tycker det var ett proffsigt arrangemang av Sverige och Malin och Petra ledde det med den äran. Kroatien mot Schweiz och sistnämnda drog ett längre strå. Gillar den låten...

Av Sofia - Lördag 11 maj 19:18

En sån underbar dag här hemma i Solbacka. Fint väder och jag har njutit hela dagen. Både av att tvätta fönster och rensa ogräs. Två timmar la jag på gröna skott som inte hör grusgången till och det känns så skönt efteråt. Blev väl hett i solen så jag...

Av Sofia - Fredag 10 maj 20:34

Nu är det hockey-feber i Solbacka ska ni veta. Extremt kul att Jonas son Erik tackade JA till hockey-VM. Extremt kul att han blev utsedd till lagkapten för vårt svenska lag Tre kronor. Kvällens första match känns lite som en final i nervositet och fi...

Av Sofia - Onsdag 8 maj 20:29

Igår vid tidig kaffekopp skrollade jag mobilen. Såg ett inlägg från Darins officiella sida. Det var ett år sedan hans låt Starkare släpptes. En helt fantastisk låt i sig som skulle betyda så mycket för mig och Stella. I kampen mot anorexin blev det v...

Av Sofia - Tisdag 7 maj 18:14

Idag är det ingen vanlig dag!! Idag är det min äldsta tjejs födelsedag!!! Johanna 28 år och de åren har ju typ försvunnit fort. Dock ser jag när jag letar i mina fotoalbum att mycket har hänt under dessa år. Åren har många härliga minnen! Idag för 28...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards