Direktlänk till inlägg 11 juli 2023

Till andra sidan

Av Sofia - 11 juli 2023 17:29

Idag blev det frukost inne. Lite svalt på altanen. Läste papperstidningen - alltid så gott att i lugn o ro får läsa allt som intresserar.

Efter frukost väntade ett viktigt uppdrag. Mor och far kom halv tio och vi hängde på låset till Swedbank i stan vid öppning kl 10.00 Vi och sju andra 75 plussare. Mamma hade fått nåt knas med sitt bank-ID och då är banken räddningen. Att bank-ID och Swish fungerar är viktigt. Å den unge killen bakom disken var lugnet självt. Superduktig dessutom. Nu fungerar allt igen och lyckan är total. Mamma och pappa handlade jordgubbar på torget och mamma swishade - check. Sedan blev det gofika i Solbacka, på altanen. Go stund.

Jonas och jag tog en promenad till Räfsnäs. Andra sidan av sjön. Det blev rejält varmt och det gick åt vatten.

Rensat ogräs på vår grusade uppfart. Check på den och det bara ANDRA semesterdagen. Duktigt. Jonas toppade vår tujahäck och rensade sly i skogen. Stella har haft en bra dag på sitt sommarjobb.

Nu har vi förberett grill o David och Matilda kommer hit och käkar ikväll. Semesterhäng! Semestermys!!

Ha en forsatt fin tisdagskväll!

Promenad till andra sidan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards