Direktlänk till inlägg 21 juli 2023

Forsa kvarn

Av Sofia - 21 juli 2023 20:26

Vad gör man en mulen semesterdag. Inget behagligt häng på altanen och inga bad. Klart man kan bada men man längtar inte till dopp på samma vis i varje fall.

Vi sprang en runda och det är perfekt löparväder. Några regnstänk och lite motvind men skönt.

Tur att det blir några av dessa dagar. Vårt uteförråd fick sig en rejäl omgång. Rensa rensa och städa, ordna och sopa. Sedan var bilen full och det blev Bodatippen. Halv fyra en fredag - inte många bilar där vilket är skönt. Det är en sån skön känsla när bilen är tom och man åker därifrån. Befriande! Å det är billigt att bli av med skräp. Alldeles för billigt om du frågar mig.

Idag hände det. Ytterligare en check på semesterns bucket list. Det är pinsamt att erkänna att vi inte har varit där förrän nu. Forsa kvarn. Har hört mängder med fina omdömen och jag blir ju påmind, hälsar på innehavaren Claes ofta i stadshuset. Vi är kollegor på Nässjö kommun. Å platsen Forsa är ju ett litet paradis i sig. Här har jag mina rötter. Min morfar Martin Holm och hans syskon är födda och uppvuxna här. Var här en del med mor och far när jag var liten men inte i nutid. Levande landsbygd - en kvarn i drift och gårdsbageri.

Stella, Jonas och jag åt god pizza och den var otroligt god. Fikabrödet såg också underbart ut och jag garanterar att det blir fler besök. Köpte med oss både mjöl och bröd hem. Så häftigt att kvarnen, byggd av Claes farfar 1938 nu är i bruk. Å kvarn har det funnits här sedan 1600-talet. Med tanke på omgivningen med allt vatten är det inte svårt att förstå.

Ha en forsatt fin kväll!

Forsa kvarn och gårdsbageri

Nej, vi köpte ingen säd men väl mjöl och bröd med oss hem.

Så vacker omgivning

Å vackert inomhus

Mums!!

Mums på den oxå!!

 
 
Ingen bild

Ann

21 juli 2023 22:26

Är det Claes Rostedt som har Forsa Kvarnagård?

Sofia

22 juli 2023 12:41

Ja, det finns två personer med samma namn. En Claes Rostedt i Prinsfors, Norra Sandsjö. Å en som driver Forsa kvarn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards