Direktlänk till inlägg 23 juli 2023

Bruket i Wiared

Av Sofia - 23 juli 2023 19:29

Ibland blir inte dagen som man tänkt sig men det kan bli riktigt riktigt bra ändå. Vi var inställda på, Jonas, jag och Stella, att kl nio i morse åka till Göteborg - till Erik och Melinda med barn. Hälsa på dem en sista gång innan de i morgon drar till Ottawa. De små barnen hade feber och var sjuka så det fick vi ställa in.

Stella fick välja och hon hade hittat ett mysigt ställe via Instagram. Bruket i Wiared som ligger i ett industriområde i Borås. Extremt otippat att hitta ett sånt ställe på ett sånt ställe om ni förstår vad jag menar. Å det var alltså inte Johanna och Oliver som tipsade, de bor ju ändå i staden. De har inte varit där. Typ som med oss och Forsa kvarn. Men nu ska Johanna och Oliver till Wiared, redan i morgon tror jag det blev.

Bruket är restaurang, café, bageri, glassbar, heminredning, växter och trädgård, glamping - tält att hyra för övernattning, vinprovning. Typ allt du kan tänka dig. Å så goda sallader åt vi. Å fina grejer till hemmet att titta på. Prisnivå högre kan väl tilläggas. Vi njöt av en liten skogspromenad på flisat underlag, mat i soken - så mysigt. Nu har vi varit på tre ställen som har surdegsbröd på menyn och till försäljning samt pizza på mindre än två veckor, ha ha.

Vi köpte med oss gott fika och åkte till Johanna och Oliver som bjöd på kaffe och mer fikabröd. En god stund på deras underbara stora balkong. Missade dock att ta bilder och föreviga detta. Men från bruket tog vi en del. En plats att älska!!!

Ps. Även artister kommer hit. Benjamin Ingrosso var här för nån vecka sedan men då hade vi fullt upp med kungen.

Bruket i Wiared

Stella framför alla glamping-tälten

En liten skogspromenad på flisat underlag

Caesarsallad - mums

Jonas räkmacka

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards