Direktlänk till inlägg 15 oktober 2023

En lustfylld helg

Av Sofia - 15 oktober 2023 20:45

En lustfylld helg är till ända. Lugn och roligheter i en go kombination. Igår firade vi far 88 år i Torset. Några dagar försent då han fyllde i torsdags men bättre sent än aldrig. Vi bjöds på mammas goda äppelkaka och vi satt i finrummet. Stella, jag, Henry, Alexandra och David kom från ett håll, Jonas kom från Landsbro - det är jakttider. En mysig stund med mamma och pappa.

I dag har jag och mina före detta kollegor på Flokk - RH-tjejerna - ätit brunch på LUSTFYLLT i Habo. Ett helt underbart ställe vid Vätterns strand och det var verkligen en upplevelse att vara där. En gammal ladugård - tror jag utan att veta - vackert renoverad. Populärt ställe och salen var full av folk. Vi satt på andra våningen och utsikten över den stora sjön var otrolig. Maten var gudomligt god. Så många spännande smaker på denna brunchbuffé. Rekommenderar verkligen ett besök där. Vi tog god tid på oss och satt många timmar och pratade och åt. Vädret var helt strålande vackert och förgyllde dagen.

Alltid lika roligt att träffa dessa tjejer - vänner för livet. Även om det nu är 20 år sedan npgra av oss slutade på företaget. Anledningen till att vi var där var att fira bästa Kristina som fyllde 60 år i somras. Hon visste inget - det var en överraskning.

Medan vi satt och käkade informerade Stella mig om hur bandymatchen gick i Stinsen. David stod i målet och hade mycket att göra. Match mot Frillesås som ligger en divison över Nässjö IF. Förlust 3-4 tyvärr. Stella och Henry var live och hejade.

En skön kväll framför brasan och nu tar vi nya tag för kommande vecka.

En lustfylld helg!

Finfika för far 88 år

Brunch på Lustfyllt! Susanne, Karin, Kicki, Malin och Kristina

Tog en bild över salen när vi skulle gå. Denna var full med folk när vi kom.

Kristina 60 år

På hemvägen kollade vi in Habos fina träkyrka, tyvärr var den inte öppen. Ska visst vara helt fantastisk med sina målningar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards