Direktlänk till inlägg 16 februari 2024

Gurka till lunch

Av Sofia - Fredag 16 feb 17:40

Så var det min tur, att känna sig risig i magen och absolut noll matlust. Började efter morgonpromenaden, för övrigt den sista för denna gång. Har varit så trött hela dan och det blev gurka till lunch, det vill säga vatten. Jonas uttryck - gurka är inget annat än förklätt vatten. Å det förklädda vattnet här nere är mycket gott. Smakar som de gurkor man odlar hemma i växthuset.

Idag är det parasollvärme - alltså man ligger inte i direkt sol för den är för varm och het. Håller på att läsa ut den fjärde pocketboken. Mordgåtorna har avslöst varandra och Maries Ljungstedts variant utspelade sig i Malaga och i Nerja, Spanien. Har bara läst böcker av henne som utspelar sig på Gotland så det var annorlunda.

Sista kvällen på semestern. Synd att inte få känna sig riktigt kry. Hoppas det vänder till hemresan i morgon. Det blir en lång resedag.

Har lyckats hålla tankarna på jobb borta denna veckan, nästan. Jag bestämde mig för det, denna semesterveckan ska jag inte grubbla. De de tankarna är med mig så ofta ändå på kvällar, nätter och helger. Men jag känner lite nu, att tankarna på svåra beslut, eventuella lösningar på problem och - eller möjligheter börjar smyga sig så sakteliga på.

Ha en fortsatt fin fredagskväll!!

Gårdagsbild

Ser ut som jag ska till poolen?

Men det skulle jag inte!

Sista morgonpromenaden, för denna gång. Hej då Playa del Inglés

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards