Direktlänk till inlägg 10 april 2024

Industrilås Nässjö Världen

Av Sofia - Onsdag 10 april 20:16

I går eftermiddag och kväll! En sån härlig och givande stund. Hade förmånen att bli inbjuden i min roll som kommunalråd på Näringslivsträff i Industrilås sprillans nya lokaler. Som kuriosa var jag delaktig i administration och ekonomi när marken och tomten skulle säljas till företaget i min dåvarande roll som förvaltningsekonom på tekniska. Man tyckte då att det var så häftigt. Att ett Nässjöföretag som handlar med hela världen satsatsde så stort i Nässjö. De valde Nässjö till slut, här finns kompetensen, navet och hjärtat.

Igår berättade konsernchef Fredrik Mölzer om företagets historia och häftiga utveckling, verksamhet i hela världen o navet i Nässjö. Industrilås är en del av #ettannatsmaland ???? På somrarna möter jag ofta Fredriks psppa Claus när han går med sin hund i vårt område. Bara det är ju lite kul.

Vi fick en intressant rundvandring i pågående produktion. Wow!! Därefter goood mat som Caférangen fixat.

Intressanta föreläsningar av Stefan Mellström, 2Secure, Salli Hara, CEO Prysmian Skandinavien och förstås Claes Johansson, Nässjö Näringsliv. Han berättade om ALLT som händer och sker/kommer att ske i Nässjö. ????

Vi var cirka 170 personer som samlats. Allt superfint organiserat. Bästa underhållningen toppade kvällen. Nässjös stolthet Amazon. De levererar. Kvällen var rakt igenom vår vision i Nässjö kommun. Nässjö - världens rum för människor och möten!!
#nässjö

Imponerande tal av Fredrik Mölzer

Välorganiserad rundvandring i fabriken i pågående produktion

Senaste inköpet. Robot

Stefan Mellström pratade om sitt företag 2Secure. Förebygga brott och stärka säkerheten hos företag.

Salli Hara, CEO på Prysmian Skandinavien pratade om inkludering och kvinnligt ledarskap

Såklart Claes Johansson Nässjö Näringsliv på scen. Allt spännande som händer i Nässjö

Världens bästa band från Nässjö. Nässjö är en del av världen. Som alltid levererar de på topp. Svårt att sitta still!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards