Direktlänk till inlägg 11 april 2024

Datorbyte

Av Sofia - Torsdag 11 april 20:30

Var tredje år får vi våra datorer utbytta på kommunen. De är leasade och den intervallen är väl normal och logisk även att det känns som igår jag gjorde det senast. Vi får behålla den gamla ett par dagar tills vi har kollat så allt förts över och att allt fungerar.

Jag kollade och grejade under förmiddagen och det mesta såg helt okej ut. Vissa program som jag behöver fick man göra en extra beställning på men allt so far so good. Strax innan lunch skulle jag förbereda ett eftermiddagsmöte och upptäckte att OneNote på nya datorn var helt tomt. Panik! Ringde vår IT-support och problemet var inte lätt att lösa. Eller rättare sagt - problemet fick ingen lösning.

Jag började använda OneNote under pandemin när jag jobbade hemma. OneNote är typ anteckningsblock som kan ersätta 13 000 st färgglada post-it lappar på skrivbordet. Där skriver jag viktigt att komma i håg, saker som är på G, bra att spara - på ett smidigt sätt. Synd bara att min version var för gammal och att synkroniseringen inte fungerat. Den stackars IT-killen kunde inte hitta mina filer och han gjorde verkligen sitt bästa.

Så det blir lite manuell hantering. Kopiera allt till ett Word-dokument och sen får jag klistra in allt i min nya dators OneNote. En nyare version och som synkroniserar med molnet, kan jag tillägga. Jag var inte heller ensam om detta haveri.

Dagens ordspråk. Det som man tror är hugget i sten kan raseras och vittra sönder till sand.

Go kväll!

Mor skickade denna underbara bild på deras fika ute premiär häromdagen. Så fin!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards