Direktlänk till inlägg 26 maj 2024

Sverige HOCKEYBRONS

Av Sofia - Söndag 26 maj 23:51

Otroligt kul match! Otroligt kul vinst. Känns som seger även om det var tredje plats. När vi efter gårdagens jobbiga skitförlust har slickat såren var vi på G efter medalj. Idag gick det vägen. Sverige har inte på sex år fått någon valör så det kändes skönt med medalj. Ståpäls när nationalsången spelades efter vinsten.

Vi firade segern en stund på landslagets hotell och stämningen var mer än god. Helt underbart!! Gott att vi får med oss en medalj hem. Avslutade kvällen med en underbar middag intill Karlsbron med Miccan och Johan. Så mysigt!

Å inte bara hockeydag. Det är mors dag. Å jag har blivit firad. På avstånd. Ungarna har skrivit mess så tårarna har trillat. Älskar dem mer än det går. Å jag har firat mor. På avstånd. Ringde till henne när vi satt nedanför Karlsbron i solen. Försökte förklara hur mycket jag beundrar henne. Love you mom! Å är såååå tacksam att jag har dig kvar.

Nu har vi landat på kudden och utanför JUBLAR Tjeckien över sitt hockey-VM guld. Grattis!!!

Nu kör vi! Mot bronset!

Brons och nationalsång - stämning

Snodd bild från Tre Kronors Insta. Far och son

Grattis till bronset

Nöjd pappa

Go middag med Miccan och Johan

Parlamentet. Upplyst i kvällen

 
 
Ingen bild

jammar

Måndag 27 maj 08:10

Ja det var kul med brons men men roligaste var nog att USA och Can blev utan medalj mot experternas tips. Så såg jag dig på tv i går.. He he..
Ha det gott. Jammar..

Sofia

Måndag 27 maj 16:05

Mycket skön vinst!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 16 juni 17:24

Student 2024. En glädjens dag! Så otroligt kul att få se alla glada studenter springa ut från dörrarna på Brinellskolan. Dansandes till den öronbedövande musiken där basdunket känns i magen - och då stod vi en bit ifrån. När dörrarna öppnas och konfe...

Av Sofia - Fredag 14 juni 14:58

Igår var jag på en häftig tillställning. Föreställningen hette Trolltyg i tomteskogen och huvudrollerna var SD och partierna i Samverkan Nässjö vilken består av Socialdemokraterna, Kristdemokraterna, Vänsterpartiet och vi i Centerpartiet. Ett bra man...

Av Sofia - Tisdag 11 juni 18:19

En härlig tisdag. Rask promenad till jobbet iförd vinterjacka. Jösses så kallt! Uppfriskande förvisso. Möte hela dagen och mötet innan lunch slutade lite tidigare. Min kommunalrådskollega Kent drog med mig till Nässjö konsthall som nu och hela som...

Av Sofia - Måndag 10 juni 17:18

Så glad jag blev igår och så glad jag är idag. Att Centerpartiet fick behålla sina två mandat och de två duktiga och drivna parlamentarikerna Emma och Abir får fortsätta att jobba på, i Bryssel. Jobba för freden, friheten och klimatet i ytterligare f...

Av Sofia - Söndag 9 juni 19:29

Idag är det min födelsedag. Å det har varit en helt underbar dag. Trots att det nog inte på mina 54 levnadsår har varit såhär dåligt väder den 9 juni. Tog till och med på mig min vinterjacka för promenad, lika många grader som datum. Hus! Vi gick Val...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards