Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Semesterslut o söndag

Av Sofia - 5 juli 2009 18:12

Deprimerande rubrik, jag vet men detta har genomsyrat hela min dag... Gör mitt bästa för att hålla tankarna borta från morgondagen. Har städat husvagnen, gått en långpromenad, strykt semestertvätt, rensat land och fått en hel massa gjort men söndag innan första jobbardagen är ändå lite tung. Går väl bra när jag väl är där och jag har ju faktiskt två veckor semester snart igen MEN ikväll känns det onekligen oerhört långt dit.... Vi har haft två underbara veckor o jag får ta fram min minnespåse i morgon....


En himmelsk god middag blev det idag - färskpotatis från Torset (som mor o far kom med igår) o matjesill!! Kassler till icke fiskätare vilket innebär att det bara var jag som åt matje - de fattar inte vilken delikatess de går miste om ; )


På eftermiddagen åkte vi för att bada i Stensjön. Lite mulet och man kunde nästan se på alla barn att de saknade soliga och varma Skrea strand. - Här finns ju ingen strand, sa Elin. - Bara grus!! Ja, förvisso är Stensjöns badplats fin men det går ju inte att jämföra med havet!!


Ha en härlig kväll - det är väl många därute som har sin FÖRSTA semesterdag i morgon!!


PS. Några härliga bilder från havet, värmen, sanden o paradiset Skrea!!

Kram

 
 
Anna

Anna

5 juli 2009 20:05

Vilka härliga bilder!! Gillade verkligen "hoppbilderna":-)

Jobba lugnt.. ska tänka på dig!;-) Ring om det är ngt....

http://giss.blogg.se

 
Ingen bild

Sus

6 juli 2009 13:04

Du vet det blir lite regn nu och sedan blir det fint väder lagom tills du ska ha semester igen . . .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards