Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Söndagskalas!

Av Sofia - 9 maj 2010 12:34

Lördagens oskrivna blad blev till slut rätt fullklottrat. En sväng in till A6 med "bara" David. David och Ulf fick två tröjor var. Jag handlade ingenting. Jag upprepar - jag handlade ingenting. Det brukar ju annars vara tvärtom. Det är jag som köper kläder när vi är på detta stora energislukande place. Kände verkligen inte för det igår. Å så är det ibland. Fördel - billigt!!


Idag har vi firat Johanna med släkten. Eftermiddagsfika med frallor o tillbehör och sedan kladdkaka Aftereight. Den är good. En vanlig kladdkaka till botten och sen after8-täcke (smälter 20 st aftereight och 3 msk grädde). Kan inte bli smidigare. Jättegott om man gillar mint förstås. Bör undvikas om man inte är så förtjust i "godis med tandkrämssmak" som jag tyckte förr. Har vuxit och lärt mig.


Johanna uppskattade verkligen det hon fick. Mer pengar och presentkort på JC samt ett fint smycke och en gullig liten keramikkossa. TACK!!! Å tack även för mjölken, Pelle o Monica - oj, vad barnen tyckte det var roligt att dricka ur 3 dl-förpackningar...


  

14-åringen o farmor o farfar


  

Ett gäng kusiner! David, Ella, Simon, Lukas Kristin (Elin?), Jois, Elin (Kristin?)


  

Morfar o mormor


  

Monica, Pelle o farmor


  

Farfar, hon som om exakt en månad fyller 40 år - puh...., Ulf


  

Ljusblåsning på After8-tårta. Snygg tändsticksask, lr hur?


  

Tårta från i fredags... Den var helt klart godare ; )

 
 
Ingen bild

Sus

9 maj 2010 22:01

Stort, stort GRATTIS till 14-åringen från oss i Sandrydet!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards