Direktlänk till inlägg 11 juni 2010

Skolavslutning

Av Sofia - 11 juni 2010 20:54

Sista dan på terminen - sommarlovet börjar! Idag skulle jag till jobbet i vanlig tid o barnen skulle få sova (skolavslutningen började inte förrän kl. 13.00) Naturligtvis ligger då Johanna, Elin och David o kaklar i sängen - hur pigga som helst kl. 07.00 När de får sova!! Är det inte märkligt. Men visst - det är mycket som ska fixas. Hår som ska lockas, ögonlock som ska skuggas etc. etc.


Avslutningen var i Sporthallen. Kan inte hjälpa att jag tycker det är vansinnigt tåkigt. De gör så gott de kan. Blommor i stora vasar, flaggor men varför???? kan vi inte få vara i N:a gamla kyrka som förr.  När vi sjöng "Den blomstertid nu kommer" i en överfull sporthall, dålig svettblandad luft - urk!!! kan man inte annat än komma ihåg den lite kyliga kyrkan i N:a Sandsjö där jag fick avsluta varje termin från ettan till sexan. Där snackar vi stämning!! Men barnen vet ju inget annat om.... Förutom Hembygdsparken 2 år har vi alltid varit i Sporthallen. Vi ska ju ta hand om våra nysvenska vänner och passa oss noga för att kränka dem genom att vara på "neutral" plats. LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARV!!!!


Förbereder festen för i morgon. Kom på att vi inte varken har bestick o tallrikar så det räcker. Betr. tallrikar löste jag det på ett alldeles ypperligt sätt....   

Tipstolvor, musiktävlingar ska iordningsställas. Städning!!! En del att tänka på och jag kan lugnt o stilla konstatera att jag inte är ngn "event maker". Jag vill härmed inte avskräcka de eventuella gäster som läser ikväll men HALLÅ - jag har verkligen ingen fest-feeling. Älskar att träffa människor och gå på fest - men fixa själv...


Natti, natti!!! 


  

Många elever på Åkerskolan - många anhöriga!!


  

Detta var en bild på Stella efter tillställningen - så mycket plats fanns det INTE på bänkarna när cermonin var igång..


  

Davids klass 3A

  

Elins klass 3A


  

Farfar, farmor kom o kollade!! Hejdå skolan!!!


 
 
Ingen bild

Anna G

11 juni 2010 21:19

Men Sofia, hoppas verkligen att inte barnen KAKLADE i sängen kl 07??? Oh no... låter SÅ jobbigt! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsstä...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards