Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

I den bästa av världar

Av Sofia - 22 februari 2011 18:35

Nu ska jag inte älta och prata sjukdomar hela tiden. Kan i längden bli riktigt tjatigt. Ville bara informera om att Elin idag är hemma från skolan. Jätteförkyld och ont i halsen. Surprise!!! Ulf är hemma hos henne idag (smittorisken för sina egna anställda, krya på sig själv och för att se till Elin). Min morgondag riskerar att bli "at home" om man så säger!


När jag berättade för personal idag vid Stella-lämnandet, att de därhemma har halsfluss, såg de nästan lite rädda ut.. Men vad gör man? Ska man ha friska barn hemma i fall att? Visst - i de bästa av världar...men jag lever inte i en sådan. I den bästa av världar blir ingen sjuk och till den världen hoppas jag att jag kommer när jordelivet en dag tar slut.


Har just varit på Apoteket hjärtat o botaniserat. David har självsprickor på undersidan av sina tår och det fanns plåster där som ville bli mina och de lovade att läka sprickorna snabbt. Hoppas det hjälper... Har aldrig själv haft den typen av åkomma men vad jag förstår på David själv o fadern (som troligen givit genen ;) är det ganska smärtsamt. Ja, i den bästa världen förekommer nog inte självsprickor heller, eller??


....det blev ju bara sjukdomar idag, ju....  


Ha en trevlig kväll!!!


PS. Man kan bada bort bekymmer. Tro mig! Ändå har vi "bara" ett vanligt badkar (iofs hyfsat nytt o på tassar). Tänk om man hade ett bubbel eller en tunna utomhus? Ooooops.... I den bästa av världar... ; ) Nu efter efter ett hett bad - livet liksom återvänder och min uppgift här i livet är väl just att re ut problem (möjligheter) på Nässjö kommun, tekniska serviceförvaltningen...förvisso tillsammans med andra härliga kollegor...tralalalalalala...

  

Yes, Stella använder mitt badvatten efteråt. Äckligt tycker ni. Jag kallar det återvinning o miljötänk... ;)))

PS. Tack Mattias Rang för ett trevligt snack om Göteborgsvarv o löpning idag. Blev otroligt sugen på att springa... TACK!!!!!



 
 
Ingen bild

Pelle

22 februari 2011 19:29

Saknar badkar så in i h-te!!en badtunna hade gjort sig i Solvik!

Sofia

23 februari 2011 14:21

To buy or not to buy - that's the question?

 
Ingen bild

Pelle

23 februari 2011 18:54

ja,vilket ilandsbekymmer, o vi har bars 200m till sjön,men det är ju inte riktigt detsamma...

Sofia

24 februari 2011 07:59

Lite kallare då....

 
Ingen bild

ann.nordell@compaqnet.se

24 februari 2011 20:19

Hej Sofia.
Härligt att läsa din blogg speciellt när man känner er. Söta Stella en liten filur.Hoppas att ni snart är friska. Kram ann

Sofia

25 februari 2011 07:48

Tack kära Ann!!
Instämmer - Stella är en filur och förgyller vår tillvaro. När vi åker förbi Måsen längtar hon tillbaks "för de har ju nya leksaker ute" ;)))
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards