Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Sommarfest födelsedagsfest 280 år!!!

Av Sofia - 10 juni 2011 20:19

Det händer inte ofta att man är bjuden på en storfest med drygt 150 pers... I morgon är det dax. 7 st 40-åringar ska ha baluns ute på en loge i skogen i morgon, Pingstafton och vi har sett fram emot detta länge. Nu är det sommar - alltså sommarfest! När jag kollar ut genom fönstret är det gråare än gråast och regnet strilar ned. Temperatur 12 grader! Å utsikterna inför morrondagen är tyvärr inte bättre...


Vi bor i landet lagom men för tillfället rent vädermässigt kan jag då inte hålla med. Under några dagar är det 29 grader, kvavt så man nästan tuppar av... Helt plötsligt slår det om och regnar, regnar, regnar och kvicksilvret (lr nån annan vätska) ryker ned till 10 grader. Kan det inte vara lite go sol och typ 20 grader - i varje fall när man är bjuden på stor fest! Allt gnäll och bladder om vädret ovan bidrar till bekymmer som stavas "kläder". Den klänningen jag hade tänkt att ha går fetbort. Tyvärr.... för den är hur fin som helst :( Kanske den skulle kunna funka ihop med mitt nya lila underställ från Craft (det där jag fick GRATIS med en tidningsprenumeration på I Form). Dock ingen bra idé...färgerna skulle skära sig och förövrigt se väldigt konstigt ut... Vad är det för fel på jeans o fleecekofta?? Jag är helt övertygad om att det blir jätteskoj ändå - en massa trevligt folk och många man känner!! Å de man inte känner får man väl lära känna!!


Nu är det fredag! Stella är tillbaka! En måltid med tacos är avklarad och nu ska hela familjen bänka oss vid filmen "Trassel". Kanonrolig tecknad film som handlar om Rapunzel med sitt långa hår!


Ha en go kväll!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsstä...

Av Sofia - Torsdag 11 april 20:30


Var tredje år får vi våra datorer utbytta på kommunen. De är leasade och den intervallen är väl normal och logisk även att det känns som igår jag gjorde det senast. Vi får behålla den gamla ett par dagar tills vi har kollat så allt förts över och att...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards