Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Katerina Janouch

Av Sofia - 27 juli 2011 18:42

Hade läst ut Marie Ljungstedts senaste och hade inget att läsa (förutom någon modeblanska som var hyfsat sönderbläddrad). Stod i kön i nån ICA butik i Visby och grabbade tag i en bok av Katerina Janouch. "Hittebarnet" hette boken och det var väl mest en slump att det just blev den pocketboken. Tycker hon är vettig när hon har sina "spalter" och pratar relationer men jag hade väl inte några högre förväntningar.


När jag började läsa boken som visade sig vara den tredje boken om huvudfiguren Cecilia Lund var det som att öpppna en helt ny värld. En sån där härlig a-ha-upplevelse som bara böckernas värld kan ge mig! En riktig blad-vändar-bok och det finns inte tillstymmelse till mord i hennes verk. Bara relationer och vardag - inte dåligt att få ihop en bok som är så sagolikt intressant och spännande. Kanske för att vi har så mycket gemensamt, Cecilia och jag. Jag är förvisso inte barnmorska men 4-barnsmor och skriver blogg för att ventilera känslor och annat. Det är ändå nåt annat som gör att jag dras till denna personen. Det ständiga dåliga samvetet för att man inte räcker till i alla läge och att man inte alltid duger.... Jag rekommenderar starkt dessa böcker. Författaren Katerina har ett synnerligt bra litterärt språk och skriver intelligent på nåt sätt... Inte tjatigt, inte omständigt... På två dar hade jag läst ut denna boken, köpte nr 2 och läste ut den lika fort (den var lika bra). Idag fick jag tag på första boken i serien och jag kommer nu i två dar vara en hopplös mor och fru för familjen - det GÅR inte att lägga boken ifrån sig.... I sep kommer 4:e boken om Cecilia och JAG kommer att stå utanför Bokia den da'n....


Idag har jag förövrigt varit hemma hos mina föräldrar, fått jättegod middag. David hämtade stockar i skogen med morfar i sin Grålle medan jag och mor övade inför lördagens sånggudtjänst. En bra dag!!!


Väl hemma började jag städa! Nu är Renstigen 11 renare än nånsin och det varar ju bara ikväll så det gäller att passa på att njuta av känslan.....


Kram alla därute!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards