Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Sofia - 24 augusti 2011 20:32

...för det är Ulfs födelsedag!!! Han fyller jämnt idag. 42 år!! Om inte det är jämnt så säj.. 4 - jämnt tal, 2 - jämnt tal. Delbart med 2 etc. etc. Ingen åldernsnoja här inte. På morgonen var det inte så mkt firande. Ett sömndrucket grattis o klapp på armen fick han... Desto mer firande i eftermiddags. Blomma, ros, presenter och pizza. På Elins kort stod det: "Pappa äger! Du är bäst Pappa, du tar hand om oss" Snacka om att fadershjärtat OCH modershjärtat smälter då ;)) Å nu sitter vi här i soffan med en av paketetn - Årechoklad med "Getmesetryffel". Åhhhh vad god den är!! Fick jag smaka? Fyller jag år?? Näpp!!


Annars har dagen varit rätt rörig. Jag gillar ju anläggningsreskontran, börja lära mig hur den fungerar i den kommunala världen. Eftersom revisorerna kräver att vi aktiverar månad för månad och på stört kommer det i sin tur kräva mer tid... Problemet är att få våra olika datasystem att spela i samma division. Allt finns nämligen inte i SAMMA program vilket hade underlättat betydligt.


Jag är dödens trött och hade hoppats att det skulle stå "lördag" i morgon i kalendern. Men det är torsdag och DEN dagen får vi INTE hoppa över. I morgon har lilltösen sin födelsedag - sin 7:e år.... Oj, vad de åren gick fort!!!


PS. Tack för alla fina födelsedagskort som drösat in, både till Ulf o Stella ;))


Ha en fortsätt fin kväll!!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards