Direktlänk till inlägg 22 september 2011

System och kollegor kommer o går....

Av Sofia - 22 september 2011 20:06

Man har relationer till allt! Förutom i hemmet, till nära och kära så har vi ett ställe där vi befinner oss största delen av dagen. Det kallas arbetet! För det första har man en relation även till sitt jobb. Vissar hatar, vissa älskar, vissa (de flesta) hatar och älskar - fast inte samma dag. Min relation till jobbet är nästan aldrig hata....inte där jag är nu. Jag älskar! Men ibland inträffar saker så man gillar lite mindre. Även på jobbet har vi relationer. Till både kollegor och t.ex datasystem.


Idag har vi haft uppgradering av vårt fastighetssystem. Kunde inte jobba just i det programmet under hela förmiddagen. Efter lunchen loggade jag in och WOW och jösses - det såg ju inte ALLS ut som innan. Massor med nyheter och det var en enorm förändring. Ungefär som när man gick från DOS-miljö till Windows med mus som verktyg (om ni lite äldre som läser, fattar ;). Innan musens tid jobbade jag i ett ordbehandlingsprorgram med enbart kortkommando. Japp, så gammal är jag ;) Jag känner att det kommer att ta tid innan jag får upp hastigheten med att flytta ut och in folk men det ska bli spännande. Gränssnittet är mycket enklare och tydligare!!!


Å så har vi relationer till våra kollegor. Vissa gillar vi mycket, vissa gillar vi mindre. En sak har jag lärt mig under åren. Man ska inte fästa sig för mycket vid dem. Det kan bli jobbigt. Det har jag fått känna på. Helt plötsligt rycks man bort från en massa kompisar som man dagligen träffar....både när man slutar ofrivilligt eller frivilligt. I morgon jobbar en av mina närmsta kollegor sin sista dag. Han ska bjuda på smörgåstårta vilket naturligtvis ska bli gott men jag hade hellre ätit knäckebröd om han stannat. När man känner att man funkar med en person och man driver uppgifter och projekt framåt, lärt sig att jobba ihop. Sådant är livet - tiderna förändras och det gäller att hitta en bra lösning i det som väntar. Det känns ändå som "små" sorger och de måste bearbetas!!


Ha en go kväll!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards