Alla inlägg den 5 december 2011

Av Sofia - 5 december 2011 20:08

Går det att hålla kvar ett ögonblick? Inte särskilt ofta....även om man ofta försöker. Trots att arbetstempot har varit högt idag har jag ändå då och då "stannat upp" i tanken, blundat för en kort sekund och drömt mig tillbaka....till helgen som var. När vi satt där bakom kulisserna, lyssnade på den underbara musiken, flabbade gång på gång åt skämten som Anders Mårtensson bjöd på samt njöt av den ljuva stämma som Niklas Andersson hade. Minns när jag stod på podiet, lätt svett i handen höll jag microfonen, strålkastarna i ansiktet, blickade ut över snygga Höglandskåren... Så många timmar å så snabbt dessa timmar passerade.... Min älsklingslåt och absolut favorit när det gäller kåren var Theme from J.A.G Den gjorde mig så attans glad och jag kan inte sitta still när jag hör den. När vi repade lördagen den 26 nov i Flisby kyrka var det detta sound som mötte mig när jag öppnade kyrkdörrarna och den där känslan sitter i. Upprymd är bara förnamnet! Vad gjorde man utan musiken?? Inget förmodligen!!


O helga natt var fantastisk! Your raise me up var outstanding och speciellt när Niklas byter till svenska "Rör vid min själ"... Åhhhh - tidsmaskin var är du? Jag vill tillbaka! Många kollegor, jobbarkompisar och andra har under dagen uppmärksammat helgen och jag är stolt!!!


En mindre trevlig händelse eller rättare sagt i-lands problem för att tjata ut ett begrepp ännu mer...var när Elin provade det nyinköpta Lucia-linnet ikväll. Tjena o godda - HUR har man sytt och VEM har sytt? Å för VEM? Elin är lång förvisso och längden var det inget fel på, ärmarna gick ner till knäna ungefär. Hon vägrar dessutom att bära linnet med gummiband runt ärmarna. (Hade även jag gjort som 11-åring vid närmare eftertanke.....;) Skrev jag att det var nyinköpt? Det blir ett köp till för hon bakom tangenterna och symaskin går definitivt inte ihop. Dessutom äger jag ingen heller för den delen... Det är inte främst pengarna jag tänker på...tiden, tiden, tiden. Morgondagen - skjutsa till bandy på Skogsvallen efter jobbet.... På onsdag åker jag till Stockholm på kurs. På fredag ska hon HA ett passande linne. Det löser sig...nog.....


God kväll!!!!




Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards