Alla inlägg den 23 december 2011

Av Sofia - 23 december 2011 17:40

Jag visste det....jag hade lovat mig själv att INTE rusa omkring på stan den 23:e december!!! Så hamnar jag där ändå med tanke på omständigheterna. Samtliga affärer är knökafulla med folk (kan de inte fixa paketen tidigare ;)) och där står jag - kommen från Träslända runt och ska "passa på" att inhandla det jag missat...iförd full mundering för snöstorm och tio minus. Det var liksom inte tio minus idag... Svettigt värre... Kom dessutom en halvtimme tidigare till stan och affärerna öppnar ju inte förrän kl. 10.00 Vad gör man då? Besöker jobbet såklart!! Fick en slurk kaffe och tog del av senaste nyheten att Parkhyddan började brinna i natt... Ja, inte jätte mycket men det räcker till med allt elände som resulterar i detta!!


Jag beställde böcker till mor och far i julklapp och de kom igår med Posten. Av någon outgrundlig anledning blir det alltid böcker till mina föräldrar. Ibland lyckas man med valen...ibland mindre bra.... När jag öppnade bokpaketet från min kära bokklubb (handlar bara typ till jul) var det FEEEEEL böcker. F-an #¤¤%&&(¤%¤##!!!!!!! Några visserligen jättebra kriminialdeckare men INTE det jag hade beställt. Därför fick jag bege mig till city. Å så gick jag där i affären och hittade faktiskt ännu bättre grejer. Wow-känsla till pappa där! Perfekto! Dessutom fick barnen var sin klapp till... Det är ju Jul!! Jag blir alltid så otroligt snäll till jul. Tur för barnen!!


Sen hem....fixa litet julbord till kvällen. Städa noga (för ovanlighetens skull) och känna en sån go tillfredsställelse när det är klart! Nu ska jag bara öva lite inför morgondagens julbön..sen kan den där röklädde komma! Faktiskt! Innan dess ska vi vinna typ några miljoner på Bingo-Lotto ;)))


Stora varma God Jul kramar till alla som läser mina rader denna kväll!!!


 

Finn fem fel!!!

Stella är inte här!

Stella är inte här!

Stella är inte här!

Stella är inte här!

Stella är inte här!

Rätt!!

 

Älskar verkligen min finaste julklapp (hittills) iår!!! 4 underbara ljusstakar!!

 

Det blir några tomtar under åren när barnen julpysslar i skolan.....

 

Älsklingsdoften runt Jul1!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards