Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

YOGA

Av Sofia - 16 februari 2012 19:06

"YOGA - försöka skapa en balans i kroppens olika energisystem för att uppnå fysisk och psykisk hälsa och utveckling". Så står det på Wikipedia om man nu ska tro på allt som finns där ;) Ordet yoga betyder förening av kropp, sinne och själ. Det är med andra ord inte endast akrobatiska övningar, men lite vighet kommer det förhoppningsvis på köpet. Att vara just i nuet och vara medveten om sin egen kropp kan kanske verka flummigt men jag tycker bara det låter välbehövligt och lite spännande. Å vi fick platser, jag och min Johanna. Egentligen var det fullt i nybörjargruppen men de startade ytterligare en grupp då intresset var så stort. På tisdag börjar det och det ska bli så mysigt att få gå på detta med min äldsta dotter - verkligen göra en grej ihop. 5 ggr till att börja med å blir man biten finns det forsättningskurser...


Torsdag och åter på jobbet. Lite högar att ta tag i men började tidigt och allt flöt på så...en snilleblixt slog ned i mitt huvud.... Bestämde mig för att passa på att ta ytterligare en dags semester. Det är inte så ofta barnen är skollediga så efter ett "ja" från chefen kan det lätt bli ett simhallsbesök eller möjligen skridskoåkning.


Nyss hemkommen från e3 - alltså jag börjar bli vän med löparbandet. Jag börjar få ordning på orken även där och inte för att Melissa Horn är så up-tempo men det går väldigt bra att springa till hennes sånger. Man lyssnar så intensivt på texten att man glömmer tid och rum. En kvinnlig Lars Winnerbäck - personliga harmonier och texter som berör! Tack Sus att du ledde in mig på henne!! 


Idag fyller min "första" barndomskompis, tillika f.d granne i Sandsjö, Malena 40 år. Hipp hipp och kram!! Ooops vad tiden går....det var ju inte längesen vi var små och plockade fridlysta blåsippor..... Minns att du kunde läsa redan när du var 4 år - inte konstigt att det går bra för dig och dina tentor nu ;)) Många grattis och hoppas du haft en superdag!!


Ha en nice kväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards