Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

51 st bandymatcher....

Av Sofia - 2 mars 2012 21:27

..kommer det spelas på Djulöbadets Camping Cup i Katrineholm i morgon. Erfarenheten säger oss att tiderna kommer hålla på minuten. Med start kl. 08.30 pågår matcherna till kvällen och prisutdelning kl. 19.30 Tre bussar avgår från Skogsvallen i morgon kl. 05.30 med 2 st U9-lag och 2 st U11-lag + föräldrar och tränare. David är taggad till tänderna och han lär (tyvärr) ha svårt för att somna ikväll. Äggen till mackorna är stekta, pastasalladen är gjord, allt är förberett och det ska bli riktigt riktigt skoj. Vädret för morgondagen visar sooool och några +grader mitt på dan. Som tur är har inte Katrineholm någon "flådig" bandyhall så man får njuta av soooolen lite. Japp, nu var jag lite ironisk IGEN - det är sällan eller nästa aldrig speciellt soligt och fint på Skogsvallen och på andra bandyarenor.......


Dagen i övrigt har varit kanon. Gemensam frukost och förvaltningsinfo startade dagen. Info om bokslut, det som varit och det som komma skall. Saneringsprojekt i Grimstorp efter många års impregnering av slipers....ja, det är vår plikt att ta itu med miljöproblem som tidigare generationer orsakat..de visste väl helt enkelt inte bättre.... Vad det kostar - hua!! Har haft känslan hela dagen - jag är så glad att jag är där jag är. Stolt att få jobba på Nässjö kommun. underbara kollegor chefer och att klara ut för dagen små knepiga arbetsuppgifter är såååå skönt!!!


En fantastiskt god skaldjurssoppa på Hotell Högland blev lunch och efter jobbet fick jag äntligen träffa Stella igen. Lite vemodigt att säga "hej" och "hej då" då vi lämande henne till farmor Mai och farfar Åke pga morgondagens äventyr. Jag vet ju att hon där mår som en liten prinsessa, det hade varit alldeles för jobbigt för henne att vara med hela dan i morron.


Ha en god natt!!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards