Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Schlagerfeber!!!!!!!!

Av Sofia - 10 mars 2012 13:47

Det är mycket feber i år.... Idag lördag är det Mellofinal och nu ska Loreen, Danny och Lisa göra upp om saken. För jag tror det blir en av dem. Hoppas jag i varje fall!! Jag ska be pappa hålla mamma borta från ALLA telefoner i kväll med tanke på vad hon har röstat på... Så pratar vi inte mer om det.... 


Schlagerfebern stiger gradvis framöver... Den RIKTIGA finalen äger rum den lördagen den 28 april då Höglandskåren intar Pigalle! Jag menar alltså INTE Eurovisionsfestivalen i Azerbaijan....den är ju bara en skugga jämfört med "vår" kväll!!! "Klistriga refränger och tonartshöjningar" - jajjemen. Det ska bli ett sant nöje att höra kåren framföra dessa kända schlagermelodier. På scen står även Fredrik Kempe, bästa Pernilla o Elin Fogelström m.fl å förståsssssssssss TCB-kören. Klädkoden har knäckts och jakten kan börja!! Paljetter och neon...vilket inte var så oväntat i äkta 80-tals anda. Det ska bli så vansinnigt kul och jag längtar till första övningen med tjejerna!!! Jag säger (skriver) BOKA in denna kväll!! Måste ses!!!


I går kväll tillbringade vi några trevliga och goda timmar på AW Högland. Nej, jag var inte inbjuden på VIP-vest på ovanvåningen - kick-off för Cover festivalen som äger rum i juni. Det var så trevligt på nedre plan. Oj, vad det händer i Nässjö under våren!! Schlagerfeber, Coverfestival.... Läste dessutom i dagens tidning att både Eldkvarn och Shirley Clamp skulle besöka Pigalle i april månad. Trevligt!!


I  kväll bär det i väg till Sandsjö. Ella har fyllt 18 år och det blir fest för henne med släkten. Alltid roligt - alltid gott!!


Ha en fortsatt fin lördag!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards